13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Systeem dwingt mij tot herstarten

Omdat ik het fenomeen niet bij naam ken, heeft de zoekfunctie ook geen zin:
    Het is de laatste dagen een paar keer voorgekomen dat wanneer ik b.v na een uurtje bij mijn draaiende iMac kom, er een zwart doorzichtig venster i verschenen is met het dringende verzoek om mijn computer met de start/uit- knop uit te zetten. Ik meen mij iets te herinneren dat dit duidt op een (ernstige?) vastloper.Kan zoiets gebeuren wanneer ik 3 P2P-programma’s tegelijkertijd heb aanstaan en het derhalve met het geheugen te maken heeft? Ik voer wel iedere keer een reparatie-programma uit.Maar een dag later heb ik weer hetzelfde. Wie kan mij de oorzaak verklaren? Alvast mijn dank!

Bijdrager
    Larz

Kernel panic

Bijdrager
    TonE

Idd, lees dit maar even door, de oorzaken kunnen divers zijn maar zijn veruit meestal aan de hardware te wijten.

http://www.thexlab.com/faqs/kernelpanics.html

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad, een “kernel panic“.

Is hier toch al wel veel vaker langsgekomen, met allerlei mogelijke oorzaken en oplossingen, dus… 8)

Bijdrager
    sedikit
    ”TonE”

Idd, lees dit maar even door, de oorzaken kunnen divers zijn maar zijn veruit meestal aan de hardware te wijten.

http://www.thexlab.com/faqs/kernelpanics.html

TonE!

Dank je zeer voor je effectieve advies: heb heel veel te lezen zie ik!

Bijdrager
    sedikit
    ”Oppie”

Inderdaad, een “kernel panic“.

Is hier toch al wel veel vaker langsgekomen, met allerlei mogelijke oorzaken en oplossingen, dus… 8)

Beste Oppie,

Je nauwkeurig lezem is weer aandoenlijk goed! Leg mij dan eens uit met welk trefwoord ik had moeten zoeken, wanneer ik, zoals al ik zei het fenomeen niet bij naam wist en ik derhalve ook niet kon zoeken. Maar in ieder geval bedankt!

Bijdrager
    TonE

Onlangs iets aan de hardware veranderd?, ram of randapperatuur toegevoegd?

Bijdrager
    sedikit

TonE,
    Nee ik heb niets bijzonders gedaan bij mijn weten. Behalve een maand geleden een Lacie D2 externe brander aangesloten en eergisteren, toen ik dat programma langs zag komen, “Applejack” geïnstalleerd.Ik heb er aan gedacht dat er af te halen, maar dat gaat gepaard met een heleboel toverspreuken in de terminal. En daar ben ik als de dood voor! Ik ga die lectuur wel even doornemen waarop jijj mij attendeerde!

Bijdrager
    draaischaap

Of je Applejack wel of niet moet de-installeren hangt denk ik af van de volgende vraag:

Installeerde je Applejack omdat je kernel-panics kreeg, of kreeg je kernel-panics nadat je Applejack installeerde?

Bijdrager
    sedikit
    ”draaischaap”

Of je Applejack wel of niet moet de-installeren hangt denk ik af van de volgende vraag:

Installeerde je Applejack omdat je kernel-panics kreeg, of kreeg je kernel-panics nadat je Applejack installeerde?

Sorry, dat ik zo laat reageer: Ik was aan het herstellen geslagen. Wat betreft “Applejack” : ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht erna.

Bijdrager
    draaischaap

Ik heb geen haast, hoor! :D

Ik wil ook niet doorhameren op het verwijderen van Applejack, maar je wel een hart onder de riem steken mbt wat je schreef over de terminal (Voor hetzelfde geld is Applejack het probleem niet).

Dat uninstall script van Applejack ziet er op de support pagina redelijk OK uit. Als je precies doet wat er staat, lijkt het me geen probleem. Het is meer slepen dan tikken.

Blaffende terminals bijten niet.

Bijdrager
    sedikit

Draaischaap(ik heb zo’n beest nog nooit gezien, moet er mooi uitzien!),

Dank voor je moeite en steun in deze voor mij moeilijke uren!!

Bijdrager
    Oppie
    ”sedikit”

Je nauwkeurig lezem is weer aandoenlijk goed! Leg mij dan eens uit met welk trefwoord ik had moeten zoeken, wanneer ik, zoals al ik zei het fenomeen niet bij naam wist en ik derhalve ook niet kon zoeken. Maar in ieder geval bedankt!

Sedikit, wederom ‘boos’ om niets. Natuurlijk begreep ik dat je het verschijnsel nog niet kende. (Overigens: als actieve forumgebruiker zie je dit toch ook wel bijna wekelijks langskomen?)
    Daarom mijn info link naar Apple. En de zoektip was alleen maar bedoeld met het idee dat er hier al zoveel over is geschreven -oorzaak èn oplossing- dat het zeer de moeite loont e.e.a. eens door te nemen. Je zult veel meer info vinden dan de replies die je op je eigen posting krijgt. En dus zeker niet als een soort van terechtwijzing.

En ja hoor, graag gedaan. :innocent:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.