12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    zzid

systeem bibliotheek deels weg

Ik ben een ongelovelijke skkl echt, ik heb nl mijn systeem bib deels verwijderd. Nu start mijn mac niet meer op. Tenminste ik krijg een scherm met txten als” panic(cpu 0 caller…….: unable to find driver for this platform: powermac 11,2. en daarachter nog heel veel meer.
    weet iemand hoe ik mijn macie weer aan de praat kan krijgen??

Mac G5 osx 10.4

alvast zo heel erg bedankt

:oops:

Bijdrager
    SeaTrue

je kan altijd osx opnieuw installeren met de install dvd. maar dan zijn wss je bestanden weg

Bijdrager
    zzid

ja dat is voor mij even een laatste optie (op dit moment) zou eigelijk willen proberen nog het eea te redden. Of is dat uitgesloten?

Bijdrager
    SeaTrue

probeer eens te booten van de cd. Dit moet normaal gezien wel kunnen. Kijk eens of je dan aan je harde schijf aankan en eventueel kunt backuppen naar een externe schijf. Als dit niet kan met de apple cd moet je wel ergens een geschikte linux live cd kunnen vinden waar je het ook mee kan.

Bijdrager
    zzid

ga ik doen maar hoe start je ook alweer op van cd?

Bijdrager
    PietjePuk

Opstarten met C ingedrukt.

Bijdrager
    Jello

Opstarten en C inhouden…
    en doe eens ‘herinstalleer met behoud van informatie…’
    dan gaat hij juist de bib etc herinstalleren… mits hij gaan bestanden gebruikt uit die bib:(

Gast
    Anoniem

6e alinea.

Opstarten vanaf de cd of dvd doe je door de C in te houden wanneer je de mac opstart.

Succes

Bijdrager
    zzid

alvast bedankt ik ben nu een aantal stappen aan het ondernemen. keep you posted!

Bijdrager
    zzid

jaja ik heb “alles” weer terug. Uiteindelijk inderdaad een nieuwe OS naast mijn oude geinstalleerd en hoppa.:D

Is het nog mogelijk om instellingen zoals favorieten wachtwoorden van bv safari, mail en firefox terug te zetten??

nogmaals bedankt voor de support echt super!!:mrgreen:

Gast
    Anoniem

You’re welcome.
    Trouwens, h0oe heb je weer alles terug gezet, handmatig of via de migratie-assistent?
    En hoeveel GB was er na afloop van het “oude syteem” over?

Bijdrager
    zzid

Nou alles terugzetten was niet helemaal nodig. Tenminste qua programmas. alle programmas waren meegenomen naar het nieuwe OS. Alleen ph.shop werkte niet en die heb ik opnieuw geinstalleerd. Ben wel al mijn favorieten en emails (vooralsnog) kwijt maar ik durf niet meer zo met mapjes te gaan slepen:wink: (ik weet gewoon te weinig wat ik doe). Ik ben nog niet helemaal klaar. Ben nu ook weer even aan het werk want zit met een deadline.

En hoeveel GB was er na afloop van het “oude syteem” over?

Wil je dat ik appel i doe op de map “Previous Systems” ??

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.