5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    HaWollie

Systeem audio output opnemen

Beste OMT-forumbezoekers,

Ik ben zoek naar een programma waarmee de systeem audio output opgenomen kan worden.

Ik heb afgelopen weekend een demo-versie geprobeerd van Audio Hijack welke in ruime maten voldoet aan mijn wensen. Het programma biedt echter meer mogelijkheden dan ik nodig heb en vind onder andere om die reden de aanschafprijs van 56,- euro wat aan de hoge kant.

Dus voordat ik geld uitgeef aan Audio Hijack, ben ik erg nieuwsgierig of jullie een (vergelijkbaar) programma kennen waarmee het opnemen van (in elk geval) systeem audio mogelijk is, werkzaam is onder OS X El Capitan, maar goedkoper is in aanschaf.

Alvast mijn dank voor jullie suggestie(s).

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan Quicktime Player toch gewoon?

n.b.: Maar niet standaard als ik het goed begrijp.
    De truc is het installeren van een extra geluids-app, zoals Soundflower of Boom.

Inactief
    Anoniem

Audacity is ook een optie.

http://www.audacityteam.org

Bijdrager
    TheBigZ

Mijn vorige post weggegooid vanwege knullige Prullenbak optie zonder Confirm. Aaargh!

Audio capturen: Soundflower
    https://github.com/mattingalls/Soundflower/releases/tag/2.0b2
    Audio vervolgens opnemen met Audacity (zie hierboven).

Bijdrager
    HaWollie

Mijn dank voor jullie reactie en suggestie(s)!

Naar aanleiding van jullie suggesties heb ik onder andere gekeken naar Soundflower (wordt niet meer actief ondersteund) en Boom.

Met Boom was ik onder de indruk van het geluid en tevreden over de mogelijkheid tot opnemen van systeem audio (in combinatie met QuickTime player). Voor 20 euro vond ik de ervaring en mogelijkheden niet overtuigend genoeg.

Ik heb verder via Macupdate ook nog gekeken naar onder andere Sound Siphon. Dit programma is qua functionaliteit vergelijkbaar met Audio Hijack, maar ziet er eenvoudiger uit, werkt iets intuïtiever en is goedkoper in aanschaf. Om die redenen was ik erg gecharmeerd van dit programma.
    Volgens de website is in de demo-versie de functie om systeem audio op te nemen “free”, dat wil zeggen zonder beperkingen functioneel. Enkele proef opnamen bevatten echter elke 15 sec. een omschakeling van stereo naar mono en vice versa. Ik had geen zin via support na te vragen of dit toch een demo beperking is of een fout in mijn configuratie.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb uiteindelijk toch maar de buidel getrokken voor Audio Hijack. Prima, solide programma dat voldoet aan mijn wensen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.