8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    N3RD

Synology NAS of Mac Mini Server

Ik heb naast mijn iMac een Synology NAS in het netwerk staan die de TM back-up verzorgt en media bestanden opslaat. Verder heb ik hierop tegenwoordig vtiger CRM op draaien en klant gegevens op staan.

Nu denk ik erover om een tweede NAS erbij te kopen en elders te plaatsen, als backup van de eerste.
    Ook kan ik Mac Mini Server kopen en de NAS als diens backup laten draaien… wat te doen.

Wat heeft een Mac Server voordeel tov een NAS?

Bijdrager
    kogel

ik ben een groot fan van een macmini. Server is niet nodig. Gewone (oude) mini volstaat met een extra hdd er aan. Is gelijk download server, mediastation, hub voor je databackup in de cloud etc.

Bijdrager
    TheBigZ
    N3RD op 26 september 2012

Nu denk ik erover om een tweede NAS erbij te kopen en elders te plaatsen, als backup van de eerste. Ook kan ik Mac Mini Server kopen en de NAS als diens backup laten draaien… wat te doen.

Wil je je NAS backuppen op de MM?!?

Bijdrager
    N3RD

Of een twee NAS als back-up van eerste NAS of eerste NAS als back-up van MM.
    Een NAS kost slechts een kleine 200,- en een MM al snel 1000,-

Wat kan een MM meer dan een NAS? Wat maakt de 800,- meer goed?

Bijdrager
    Fingerlicking

De specs van een mini zijn beter, maar ik zweer bij de syntologie!

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Je hebt al een Mac mini voor 599,- euro. En als ik die specs bekijk zijn ze by far beter dan een synoligy van 200,- euro. Qua specs heb je geen eentje van 1000,- euro nodig imo. De Server op mountain lion kost een paar tientjes dus voor ruim 600,- euro heb je dan een server staan. Daar komt nog wel een USB schijf bij voor een grotere schijf.

Wat je er meer mee kan, tja je kan alles wat je op een mac kan op de mac mini doen natuurlijk. Heb je dat nodig, dat weet ik niet want ik weet niet wat je er meer mee wil. Als server draaien puur voor back-up denk ik dat het een beetje duur is. Wil je ook je netwerk ermee regelen (profielen, toegang etc) dan moet je zo’n ding hebben.

Ik zou gewoon kijken naar wat meneer bruin (je portemonnee) trekt. Een synoligy voor 200,- euro is misschien een betere optie, maar dan ben je beperkt tot wat er voor software daarop aangeboden wordt. Met een MM word je keuze natuurlijk een stuk ruimer.

Succes

Bijdrager
    flyerking

Wat heeft een Mac Server voordeel tov een NAS?

DE PRIJS :sarcastic:

Bijdrager
    HJR

off-site backup van je nas zou ik doen via een vps.

https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/

(de blade vps xl bijvoorbeeld heeft al 300gb storage, breidt deze eventueel uit met meerdere gigs, 100 extra voor 7,50)

dan heb je je eigen servertje (virtueel dan wel) met een sloot storage en genoeg data limiet.
    knal daar dan freenas op en doe een rsync van je synology naar de freenas (desnoods over een ssl/vpn tunnel).
    of draai gewoon je eigen linux installatie. kun je er ook wat meer mee doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.