5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bwaterlot

Synology NAS en Sonos: aantal vragen

Hallo,

mijn huidig NAS (eigenlijk gewoon een netwerk HD) is dringend aan een upgrade toe en ik dacht eraan om mij een NAS van Synology aan te schaffen. Voordat ik over ga tot deze aankoop, wil ik toch wel even de configuratie voorleggen aan jullie om te zien of ik niets over het hoofd zie.
    Ik wil het NAS vooral gebruiken voor:
    – foto libraries (amateurfotograaf)
    – films etc. voor mediacenter (PLEX)
    – rechtstreeks afspelen via DLNA op LED tv
    – muziek streamen (itunes)
    – IP bewakingscamera

Ik dacht eraan om volgende aan te schaffen: Synology DS411+II met daarin 4 schijven van 2 TB (of 1,5 TB)

Ik zat nog met volgende vragen:
    – Is er een ander Synology systeem dat ik beter kan gebruiken? (zou het liefst bij Synology blijven omdat ik daar goede ervaringen mee heb).
    – Kan ik op die Synology rechtstreeks PLEX media server installeren?
    – Welke schijven steek ik er best in? Ik weet dat er op de Synology website een lijst staat met compatibele schijven. Maar ik neem aan dat niet alle schijven even goed zijn. Waar moet ik op letten?
    – Als ik een Sonos Play:3 of Sonos Play:5 heb, kunnen die dan rechtstreeks streamen vanaf die Synology? Of moet ik nog andere Sonos componenten hebben (als afstandsbediening zou ik mijn iPad of iPhone gebruiken)?

Bedankt voor alle input en/of tips!

Bart

Bijdrager
    Mr Macintosh

– Welke schijven steek ik er best in? Ik weet dat er op de Synology website een lijst staat met compatibele schijven. Maar ik neem aan dat niet alle schijven even goed zijn. Waar moet ik op letten?

Hoewel ik het niet heb gedaan, is het misschien verstandig schijven te kopen die 24/7-gebruik gecertificeerd zijn.

Een Western Digital AV-GP WD20EURS is een mooie 24 uurs schijf.

Ik heb overigens gekozen voor de Samsung HD204UI EcoGreen F4 (zijn het goedkoopst) en werken ook goed!

Inactief
    Anoniem

Voor Plex op een Nas moet er een Intel-processor in zetten. dus wat dat betreft zit je goed. Dat las ik althans hier.

Heb er zelf voor gekozen om een HDI Smart Dune H1 aan m’n Synology en TV te koppelen. Het ding eet werkelijk alles, zoemt niet en heeft geen irritante knipperende lampjes.

Bijdrager
    bwaterlot

Bedankt voor de feedback!
    Zeker nuttig…

Bijdrager
    Fullmen

Als ik een Sonos Play:3 of Sonos Play:5 heb, kunnen die dan rechtstreeks streamen vanaf die Synology? Of moet ik nog andere Sonos componenten hebben (als afstandsbediening zou ik mijn iPad of iPhone gebruiken)?

Sonos kon dacht ik goed over weg met bijna elke nas en voor synology nas’en zou dat geen probleem moeten zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.