8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dannycoolen

Synology NAS DS211j TC Backup

Beste Mensen,

De laatste paar dagen nadat ik op 10.7.2 zit heb ik grote problemen met mijn TC back-up ICM mijn Synology NAS DS211j.
    Wanneer mijn NAS aanstaat ik mijn iMac opstart begint de ellende, waneer hij een back-up wil maken krijg ik de volgende foutmelding.

“Time Machine could not complete the backup – The backup disk image “/Volumes/Timemachine/********* iMac.sparsebundle” could not be accessed (error -1).

In de wachtwoorden van de NAS zitten geen gekke tekens of iets anders dergelijks.
    Ook heb ik al geprobeerd een ander volume aan te maken maar ook dit mocht niet baten.

Het vreemde is wel, wanneer ik nu de NAS uitzet als de iMac aanstaat en vervolgens een back-up maak werkt alles.
    Nadeel alleen wel is komt er een reboot of een shutdown moet ik dit weer doen.
    Kan dit misschien een bug zijn in OSX Lion of zie ik dingen over het hoofd?
    Ik hoop dat iemand mij meer info kan verschaffen.

Met vriendelijke groet

Danny

Bijdrager
    puchelaar

Heb je op de Synology al de laatste firmware gezet? Deze lost een aantal ‘Lion problemen’ op volgens mij.

Verder zou ik voor een goede extra backup zorgen op dit moment, en de harde schijf op fouten controleren.

Bijdrager
    dannycoolen

Ik heb de laatste firmware erop staan.
    Denk je dat er iets mis is met de NAS schijven?
    Ik heb zojuist een S.M.A.R.T test gedaan die ziet geen gekke dingen, ik weet niet of er nog meer dingen zijn die ik kan checken

groeten danny

Bijdrager
    HiSkippy

misschien moet je de NAS opnieuw aanwijzen als Timemachine Schijf. En je moet in ieder geval DSM updaten in verband met Lion. Dat is de NAS software en dat is dus anders dan de firmware. Maar misschien bedoel je dat wel.
    Wat ook wel eens wil helpen is beide systemen uitzetten en opnieuw opstarten en dan een reservekopie zelf initiëren/maak nu reservekopie aanklikken. Succes

Bijdrager
    dannycoolen

Iets wat ik wel vreemd vind wanneer ik het “slotje” aanvink dat er geen veranderingen mogen plaatsvinden en ik doe een reboot dan is dit slotje ineens weg….

Bijdrager
    dannycoolen

Ik had mijn iMac leeggemaakt 2 dagen nergens last van gehad en nu begint het gedonder weer:/

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb geen eigen ideeën of suggesties meer, sorry.

Wellicht dat je in één van deze links nog iets vindt?

Hier wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe je de log van TM kan uitlezen.

En Googlen op ‘Time Machine error 1’ leverde bijvoorbeeld deze link op van iemand die een vergelijkbaar probleem had met een niet-Apple netwerkschijf.

Succes.

Bijdrager
    dannycoolen

Op het forum van Apple staan inmiddels meer mensen na de update van Lion die ineens dit probleem hebben.
    Ik wacht het nog maar eens even rustig af.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.