6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

Synology NAS benaderen met iPad

Dag OMT-ers,

Binnenkort ga ik waarschijnlijk een synology DS-110J NAS aanschaffen. Nou wil ik graag de documenten die ik daarop zet, onderweg kunnen benaderen met een iPad 3G. Is dit mogelijk, of kan dat alleen met een computer? Of kan het helemaal niet?

Gr, victor

Bijdrager
    Star65

Ik vermoed dat dit wel kan o.a. met Goodreader

Bijdrager
    Pieterr

Of met FileBrowser. Toegang via SMB.

EDIT: Onderweg zeg je? Dan krijg je ook de gebruikelijke heisa met port forwarding etc. SMB gebruikt poort 445.

Bijdrager
    kristofh

Hoi,

Ik heb zelf de DS209+ en ja je kunt je bestanden via je iPhone of iPad benaderen via de Mobile File Station.
    Dit kan ook via internet. Gewoon surfen naar je extern IP adres met toevoeging van :7000 en de juiste portforwarding aan hebben staan op je router. De Diskstation ziet dan zelf dat je op een mobiel apparaat zit en stuurt je door naar de mobile versie van de File browser.

succes met je aankoop!

Kristof

Bijdrager
    Nikita

Het makkelijkste is eigenlijk om gebruik te maken van een service als DynDNS (in de Synology staat er een wizard met de hele uitleg). In je router vervolgens de portforwarding regelen en je kan via je zelfgekozen webadres (zoals http://mijnnas.dyndns.org ) je NAS benaderen via de Safari browser op je iPad; hoef je dus ook geen aparte Apps voor te installeren.

Bijdrager
    Pieterr

@kristofh: Bedankt voor die tip van Mobile File Station. Die kende ik nog niet. Synology blijft iedere keer met nieuwe features in hun software komen.:smile:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.