6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Synology DS412+ plus externe harddisk voor Time Machine?

Ben flink aan het stoeien (geweest) met nieuw gekochte Synology DS412+ om de boel draaiend te krijgen.

Gebruik de nas nu in de RAID 1 configuratie om data redelijk te beschermen maar wil daarnaast graag een externe LaCie-schijf (die ik nog heb en niet direct wil afdanken) aan de NAS hangen – via usb poort – om daar de backups via Time Machine op te plaatsen.

Maar dat laatste krijg ik niet voor elkaar. Time Machine vindt de (LaCie) harde schijf wel (daar heb ik via Disk Station van Synology voor gezorgd), maar TM zegt geen backup te kunnen maken.

Kan ├╝berhaupt wel wat ik wil?

Het is dus wat anders dan deze tutorial schetst (http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=481), maar anders moet ik wellicht toch deze weg gaan bewandelen en de LaCie afdanken…

Wie weet een antwoord?

Bijdrager
    jjmac1975

Jawel,

Dit gaat zelfs heel erg goed.
    Je moet alleen de harde schijf (nu waarschijnlijk HFS+) formatteren voor gebruik met de synology.

In de synology webinterface ga je naar configuratiescherm->externe apparaten
    Hier zal de Lacie zichtbaar moeten zijn.
    Je kunt nu kiezen formatteren en als ik mij niet vergis heb ik ext3 gebruikt.

Hierna volgens de bestaande gebruikershandleiding de timemachine share inrichten.

Let wel, je kunt hierna niet meer de schijf uitlezen als je deze direct aansluit op de mac.

Bijdrager
    jbh

@jjmac1975 Het lijkt te lukken!

Hij draait moment een eerste nieuwe backup via Time Machine (neemt wel weer flink wat uurtjes in beslag) Helemaal volgens de tip en handleiding die je hebt gegeven. Ik ben je zeer erkentelijk!:-)

Bijdrager
    jbh

Time Machine werkt – zoals hierboven beschreven – inmiddels prima door elke keer een backup te plaatsen op een externe LaCie harddisk die is aangesloten op de Synology (USB-poort).

Echter Time Machine maakt geen backup van de data op de Synology (ingesteld als RAID 1). Hij maakt alleen een backup van de iMac die aan het systeem hangt (iMac – Synology – La Cie harddisk). Vreemd want ik heb de NAS niet uitgesloten in de instellingen van Time Machine.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    jjmac1975

Mooi dat de Lacie schijf aan het draaien is. :thumbsup:

Standaard worden er geen netwerkmounts door Time Machine in de backup meegenomen.

Hier staat een en ander aangegeven m.b.t. Time Machine en welke media standaard in de Time Machine backup worden meegenomen. http://pondini.org/TM/2.html

Om mijn synology te backuppen gebruik ik de software van de synology zelf en een 2e via esata aangesloten externe hd waar ik tevens een backup van de timemachine op laat zetten.
    Deze HD blijft niet thuis en wordt elders bewaart in het geval van roof, brand, etc…

Bijdrager
    jbh

@jjmac1975 Kijk dat is wederom een uitleg waar ik wat aan heb! Ik ga daar eens even goed over nadenken… Zo’n externe (roof-, brand-, waterschade-oplossing) zou hier ook welkom zijn…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.