8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    arashrsf

Synology ds215j direct via ethernet met mac connecten verbinden

Hoi,

Ik wil de snelheid van data overzetten, maximaal benutten door mijn macbook direct te verbinden met mijn synology via ethernet kabel. Hier moet ik het een en ander instellen. Alleen is dit mij nog vrij vaag/onduidelijk na het lezen op andere forums. Is er iemand die mij kan helpen? momenteel hangt mijn synology aan mijn TC, en heeft mijn macbook verbinding via wifi, wat dus voor langzame data transfer zorgt.

Bijdrager
    e.abrahamse

Dit kan met een Apple USB > Ethernet tussenoplossing. Deze kost €35,00. Houd er wel rekening mee dat de transfer via deze tussenoplossing maximaal 100Mbit is dus of het echt sneller zal gaan is zeer twijfelachtig.

Bijdrager
    fixar

Als de MacBook een thunderbolt aansluiting heeft (met bliksemschicht-icoontje) dan kun je ook kiezen voor de Apple Thunderbolt > Ethernet adapter…die is net zo duur maar heeft wel Gigabit Ethernet (1000Mbit) ondersteuning.

Bijdrager
    flyinghigh

Ondersteunen jouw time capsule en macbook de WIFI wireless AC standaard al? Dan profiteer je namelijk van een vrij rappe WIFI verbinding.

In dit geval is de WIFI verbinding niet veel langzamer dan een ethernet verbinding. Tenzij het modem en macbook ver van elkaar verwijderd zijn.

Bijdrager
    arashrsf

@e.abrahamse : Ik heb een apple-ethernet adapter liggen:)

@fixar : Mijn macbook heeft een thunderbolt aansluiting, adapter heb ik niet

@flyinghigh: ik heb helaas niet een uitvoering met ac wifi, vandaar dat ik de topic ook gestart heb en via ethernet direct met mijn synology data wil overzetten.

Bijdrager
    arashrsf

maar even om duidelijk te maken , zoals ik in mijn post duidelijk maak, er moet het een en ander ingesteld worden, ik vroeg niet naar wat voor kabel of welke aansluitingen ik moet gebruiken/hebben.

Er moeten wat bepaalde systeeminstellingen ingesteld worden, en dat is waar ik duidelijkheid naar zoek.

Bijdrager
    fred44nl

als je 2 apparaten rechtstreeks met een utp-kabel met elkaar wil verbinden, dan moet je een ad-hoc netwerk instellen.
    dan stel je op de NAS, in de netwerk instellingen, het volgende ip-adres in: 192.168.1.2
    op de MacBook stel je op de gebruikte interface, in de netwerk instellingen, het adres: 192.168.1.1 in.
    in beide gevallen moet daar een sub-net mask bij: 255.255.255.0
    tenslotte schakel je de wifi-adapter van de MacBook uit.
    en dan moet je met de MacBook verbinding kunnen maken met de NAS.

afhankelijk van de gebruikte interface, kun je dan 100 Mb/s of 1 Gb/s halen.
    of jouw NAS met een dergelijke stortvloed aan data overweg kan, is nog even de vraag.

Bijdrager
    arashrsf

@fred44nl : thnx! ik ga aan de slag:) ik houd jullie op de hoogte

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.