7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jackg5

Synology ds211+niet benaderdbaar met ipad via lan

Ik heb een Synololgy DS 211 naar tevredenheid aan de praat. Ik kan het ding benaderen via mijn LAN en via WAN.
    Nu is het gekke dat ik met mijn ipad wel via WAN de server kan benaderen maar niet als ik me ‘binnen’ het netwerk bevind. Ik kan de NAS wel met laptop, andere computers benaderen maar alleen met de ipad lukt het me niet.
    Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
    Alvast dank, jaap

Bijdrager
    Lifelogger

Synology heeft iOS apps voor het benaderen van de NAS via je iPhone of iPad. Als je die download kun je bij je gegevens op de NAS. Even zoeken in de store op Synology.

Bijdrager
    jackg5

die apps heb ik al in gebruik. ze werken ook goed, maar alleen met de ipad kan ik via het lokale netwerk niet bij de schijf. en dat terwijl het met een macpro, mac mini en een macbook pro geen probleem is. het is juist de ipad dus die problemen heeft.

Bijdrager
    Lifelogger

Dat is wel vreemd. Heb je het al eens geprobeerd via een DDNS? Via http://www.no-ip.com/ kun je een DDNS aanmaken. Je kunt ook de NAS deze automatisch laten registeren. In het configuratie scherm zit hier een optie voor.

Als je het dan via een DDNS probeert, lukt het dan ook niet?

Bijdrager
    jackg5

ik heb mijn nas daar wel geregisteerd. maar hoe moet ik het ‘via een ddns proberen’ met een ipad? ik ken geen andere methode dan via mijn webbrowser bij de schijf te komen. (behalve dan via het synology hulpprogramma)

Bijdrager
    jackg5

de ipad krijgt de melding ‘u heeft geen toegang ….. neem contact op met de beheerder’. en dat dus allene met de ipad. iphone, computers etc werken allemaal prima

Bijdrager
    Lifelogger

Je kunt het via een DDNS proberen, door het adres in te vullen dat je geregistreerd hebt.

Verder moet je account rechten toekennen aan de verschillende services. In je configuratie scherm -> Gebruikers -> gebruiker [edit] -> Machtigingen voor toepassingen kun je instellen met welke programma’s je toegang moet hebben tot de verschillende services.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.