7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    zoever01

Synology ds 211j gebruiken op de airport express.

Ik heb mij NAS op de airport expres aan gesloten, maar kan hem niet vinden in terug naar mijn mac als ik ergens anders ben.
    De airport exspress is mijn basis station en zit tussen de ziggo modem.

Ik heb de terug naar mijn mac op de airport geactiveerd.
    Is dit een instelling op de airport of op de NAS die ik vergeten ben.
    Of kan het helemaal niet met de airport express.

Bijdrager
    jjmac1975

Back to my mac werkt op basis van je apple-id.
    Hiermee kun je via file sharing documenten delen die op je mac staan maar is niet bedoeld om je Nas mee zichtbaar te maken.

Op de website van Synology staat een mooie handleiding m.b.t. tot het benaderen van je NAS via het internet.
    Tevens zou ik de Synology achter het Ubee modem van ziggo hangen en hier de poorten forwarden voor het (vaste) ip adres van de Synology.
    Lukt dit niet kan je altijd nog middels dmz in het ubee modem de Synology poorten vrijgeven. Zie Synology forum.

Bijdrager
    zoever01

Hoi jjmac 1975

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, het is nu duidelijk.
    Alleen vraag ik mij af waar om direct achter de Ubee modem van ziggo het is voor mij ook een back-up station.
    Ik internet van mijn time capsule en ook heb ik hier mijn netwerkprinter op aangesloten.
    Ook heb ik een poort vrij moeten geven op mijn Ubee om gebruik te kunnen maken van de back to my mac functie die op de time capsule aanwezig is.
    Kan ik dit nadat ik de synology heb aangesloten op de ubee nog gebruiken.

gr, Alexander

Bijdrager
    jjmac1975

Hi Alexander,

En je hebt ook een time capsule?
    Ik kan dan even niet volgen waarom je de nas achter een airport express wilt hangen. Bij een eerste generatie gaat dit niet werken en bij de nieuwe airport express is de ethernetpoort max. 100mbit.

Leg eens uit hoe je netwerk er in het totaal uitziet en hoe de verbindingen zijn gemaakt. (bedraad of wifi en welke apparaten waar zijn aangesloten)

Bijdrager
    zoever01

Sorry deze topic is ouder dan ik dacht en lette niet op.

Ik heb vorige week een tc gekocht, dit omdat ik mijn schijven niet kon vinden ergens anders met terug naar mijn mac.
    Dit lag echter niet aan de express maar aan de port instellen op de Ubee, het werkt nu.

Ik laat nu zien hoe ik het heb aangesloten.
    we gaan van uit de meterkast.
    1 de Ubee van ziggo (van de wifi maakt het gezin gebruik en de Tc is hier op aangesloten bedraad)
    2 de TC (hier staat de printer met een utp kabel op aangesloten, wifi + bedraad voor de MacBook, Wifi voor de Iphone en bedraad voor de apple tv.)
    3 de airport express heb ik als verlenging boven staan zodat mijn dochter ook internet heeft. (alles via wifi)

Dat was het nu heb ik nog een Synology ds211J staan en die zou jij op de Ubee aansluiten?
    Maar kan ik hem dan delen met mijn mac voor extra back-up deze nas staat in raid ingesteld.

Bijdrager
    jjmac1975

Als je een TC hebt kun je de Synology hier ook prima op aansluiten.
    In beide situaties (Synology aan Ubee of Synology aan TC) kunnen alle apparaten de Synology benaderen omdat deze in hetzelfde netwerk actief zijn.

Ook heb ik een poort vrij moeten geven op mijn Ubee om gebruik te kunnen maken van de back to my mac functie die op de time capsule aanwezig is.
    Kan ik dit nadat ik de synology heb aangesloten op de ubee nog gebruiken.

Poorten geef je vrij in combinatie met een ip adres van het betreffende apparaat.
    Het ip adres van de Synology zal een andere zijn dus ja je kunt back to my mac gewoon blijven gebruiken.

Bijdrager
    zoever01

Bedankje voor de snelle reactie ik denk dat ik hem aan de Ubee hang dan zet de synology de porten automatisch open.
    Ik denk dat ik genoeg weet bedank voor je hulp.

Gr, Alexander

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.