7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Synology Disksation bestandsgrootte en kopieren. [Opgelost]

Wil een TimeMachine backup (.sparsebundle) kopieren van het Diskstation naar een Mac.

Tijdens de kopieeractie geeft de Finder aan “voorbereiden,” dit duurt uuuuuren, het bestand is bijna 1 TB. uiteindelijhk geen kopie!

Het bestand selecteren op het DS toont “grootte berekenen” duurt nu ook al uuuuuuren, het DS station vertoont wel activiteiten.

Heb het gevoel dat het kopieeren niet lukt omdat het DS bezig is met grootte berekenen…

Zou graag een backup hebben, het DS moet weg.

Iemand een tip?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt een sparsebundle image kopiëren mbv Schijfhulpprogramma (“Restore”).

https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/restore-a-disk-image-to-a-disk-dskutl14078/mac

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Volgens mij gaat jou link over het herstellen van een volume m.b.v een TimeMachine backup. (zie link: restore-disk-image etc.)

Mijn vraag gaat over het kopieren van een .sparseimage. staat ook in de naam van het Topic.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je goed leest, dan zie je dat het artikel gaat over het kopiëren van een image (schijfkopie).

Ik heb meermaals Restore in Disk Utility gebruikt om een complete TM backup schijf van de ene naar de andere schijf over te zetten. Succes.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@thebigz,

IK wil GEEN complete TM backupschijf overzetten!!!!!!

Probleem opgelost:

USB disk aangesloten op het DiskStation, geformatteerd FAT32, bestand van het DS gekopieerd naar de USB disk, kan nu met het bestand doen wat ik wil.

Bijdrager
    TheBigZ

Sorry hoor, maar dat was mij niet helemaal duidelijk uit jouw vraagstelling.

JoopJoopJoop op 18 mei 2019 om 14:36

Wil een TimeMachine backup (.sparsebundle) kopieren van het Diskstation naar een Mac.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@thebigz,

Toch eerst maar eens lezen voordat je wat roept…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.