17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Polonium-210

Synology bestanden kopieren fout-50

Vanochtend heb ik een mooie Synology 4-bay Nas gekocht om leuk films en zo aan het thuis-netwerk te hangen. Het installeren kostte even moeite als beginnend NAS gebruiker maar ik ben zover dat ik het raid-type en indeling voor elkaar heb en ik krijg ook een volume of gedeelde map (of hoe het heten mag) via het ‘netwerkmenu’ op het bureaublad. Net als een externe disk usb disk die ik wel langer ken.

Dus ik leuk films en muziek uit de iTunes bibliotheek daarnaartoe slepen, krijg ik steeds ‘kan niet voltooien, foutcode -50’. Nergens te vinden wat -50 is.

Iemand hier een idee?

Bij voorbaat al veel dank

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Polonium-210

leuk. voorlopig krijg ik de bestanden überhaupt niet naar de nas. Dit krijg ik te zijn bij het verslepen van de huidige lokatie naar de map Video op de Synologie

‘De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode -50).’

Bijdrager
    penseel

Ga naar de Finder onderaan staat synology of anders onder Netwerk. Open synology verbind als (naam +wachtwoord) en daar staat ook video.

Dat openen en dan films toevoegen.

https://www.coolblue.nl/advies/synology-nas-mac-os.html

Bijdrager
    koen

Die -50 error bestaat al sinds het begin van de Finder, en is een fout die optreedt bij het kopiëren of verplaatsen van bestanden. Misschien staat hier een oplossing voor je tussen.

Bijdrager
    Polonium-210

Ik had 4 seagate schijven die uit 2 lacie big disk units kwamen in de nas bays gezet. Misschien had dat er iets mee te maken, maar lijkt me niet. In ieder geval heb ik het opgegeven. Ik heb er een complete dag en avond mee zoet gebracht zonder verder te komen. Morgen gaat die Nas mooi weer retour.

Bijdrager
    penseel

Die schijven werden wel herkend door de nas? En welk model Nas is het. En niet zo gauw opgeven.

Bijdrager
    Polonium-210

Ja en ze verschijnen ook gewoon op het bureaublad, alleen kopiëren van grotere bestanden lukt niet via de finder. Wel via dsm (of hoe dat heet als je de nas via de browser benaderd), maar dat is me te omslachtig.

Bijdrager
    penseel

Of begin helemaal opnieuw, eerst met een schijf. Mij lukte het ook niet in een keer om het werkend te krijgen.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    jorikcaljouw

Kun je als ingelogde gebruiker voor de share vanaf je Mac wel in de user home directory schrijven? Of heb je die niet ingesteld? (Dit zou een simpele test kunnen zijn, indien je home folders voor Synology actief hebt).

Heb je als de ingelogde gebruiker wel schrijf rechten op de share/volume waar je de files naartoe wilt kopiëren? De gebruiker moet zowel schrijfrechten op het filesystem hebben alsook schrijf-rechten voor de share zelf hebben. Kan je bestanden aanmaken op het volume als je als dezelfde gebruiker ingelogd bent in DSM?

Ik heb een admin-account en een normale gebruikers-account op mijn NAS en moest die zaken ook goed instellen bij het eerste gebruik.

De share instellingen vind je via: Control Panel > Shared Folder > (kies share en klik op) Edit > Permissions (tab).

De filesystem permissions vind je door gewoon te rechtsklikken op de folder vanuit Filestation (DSM), Properties, Permissions.

Bijdrager
    Polonium-210

Iedereen erg bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat het uiteindelijk wel iets met de rechten geweest moet zijn. Ik meen (uit mijn hoofd, want Ik heb de diskstation inmiddels teruggestuurd) dat ik voor de gebruiker wel rechten aangevinkt had, maar voor admin had ik geloof ik enkele boxes idd onaangevinkt gelaten. In ieder geval vind ik dat Synology je na uitpakken van je aankoop een beetje in het diepe gooit bij gebrek aan stap voor stap tutorial. Wel is er een hulpzoek functie maar toch had ik een sterk gevoel van zoek het maar uit nadat ik de instructies had uitgevoerd van het enige bijgeleverde papiertje waarop staat hoe je de nas benadert vanaf een browser. Ik ben een ervaren apple gebruiker (sinds 1984) maar zo’n nas is dan toch een nieuwe wereld waar je dan induikt. Dat moet beter kunnen bij Synology.

Bijdrager
    penseel

En anders begin je eerst hiermee om het onder de knie te krijgen.  Wat ik eerder schreef bij mij lukte het ook niet in een keer. Je moet wel geduld hebben, dan is het ideaal om mee te werken.  https://www.mobile-harddisk.nl/product/14112/synology-ds119j.html

Bijdrager
    digilb

Gebruiksvriendelijker dan Synology wordt het niet, qua NAS.
    Maar een NAS moet je pas aan beginnen als je het leuk vindt om uit te zoeken hoe je dingen voor elkaar krijgt. Het gaat niet alleen om de bestemming, ook om de reis:-)

Zelf heb ik éérst uitgezocht hoe e.e.a. werkt, daarna pas m’n Synology gekocht, en toen stukje bij beetje de functionaliteit gaan gebruiken.
    Zat geloof ik wel een paar maanden tussen mijn eerste uitzoekwerk, en dat-ie helemaal operationeel was.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>digilb op 8 mei 2019 om 11:56</p>
    Maar een NAS moet je pas aan beginnen als je het leuk vindt om uit te zoeken hoe je dingen voor elkaar krijgt. Het gaat niet alleen om de bestemming, ook om de reis:-)

Vroeger had je mensen die elke week hun harde schijf gingen defragmenteren en dan geobsedeerd naar ieder verspringend en gekleurd blokje keken.

Beetje dat type?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.