11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DestroyOhBoy

Synology + Apple TV + Beamer

Hallo,

Het is idee is om films te streamen vanaf m’n Synology naar een Apple TV.
    Nu lees ik overal dat een standaard Apple TV niet autonoom om kan gaan met de mediaserver protocollen die Synology aanbied.

Heeft iemand hier inmiddels een andere oplossing op kunnen bedenken met Apple TV 3?
    Of is het toch wachten op een jailbreak / Apple TV 2 aanschaffen?

Bijdrager
    Fingerlicking

Apple TV is sowieso ruk, alles moet via iTunes verlopen….

http://firecore.com/

Bijdrager
    Vandevijverke

Ik denk dat je best wacht op de jailbreak als je de ATV 3 wil of gewoon een ATV 2 proberen te scoren ergens

Bijdrager
    flyinghigh

Wat je kunt doen is de programma’s Air video Server en Airflick installeren op je iMac/Macbook en evt. iPad Je kunt de films (mkv) dan vanaf je Synology via je computer naar de ATV3 doorsturen.

Het is niet de meest ideale oplossing, maar het werkt voorlopig wel. Het is wachten op een jailbreak voor de ATV3.

Succes

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je hebt de volgende opties:
    – koop een ATV2 en koop er aTV Flash bij;
    – wacht op de ATV3 jailbreak, koop een ATV3 en koop er aTV Flash bij;
    – wacht op de ATV app store, koop een ATV3 en koop er aTV Flash bij.

Wil je nu een mediaspeler hebben, koop dan een ATV2.

En als je een 40″tv hebt, waar je 2,5 tot 3m vanaf zit, dan zie je echt het verschil niet tussen 720p en 1080p!

Bijdrager
    DestroyOhBoy

@Fingerlicking: ik was het pakket al tegengekomen, maar dan moet hij helaas al wel te kraken zijn…

@Vandevijverke: Ik denk dat ik voor de ATV2 ga en deze wel weer verkoop wanneer ATV3 te jailbreaken is.

@flyinghigh: Dat is dus precies wat ik niet wil;)

@Ikweethetbeter: Lijkt mij ook. Eerst maar voor de ATV2.

Bedankt allemaal.

Bijdrager
    madcat

Ik zit aan hetzelfde te denken.

Vergeet niet dat mountain lion er ook aan komt!
    Als het goed is kan je dan gewoon je NAS op je mac aan sluiten om vervolgens via die mac beeld en geluid te streamen naar de apple tv

Wat je ook kan doen is een macmini kopen om het op te lossen, maar dat is wel een wat duurdere oplossing.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

En met ons vele andere zo op marktplaats te zien…

Ja weet ik, mooie functie inderdaad. Maar voor dagelijks gebruik vind ik het niet nodig om naast de Synology + AppleTV + TV/Beamer er nog een 4e apparaat bij aan te moeten hebben.

MacMini is stap 2 inderdaad. Al krijg ik daarbij al snel weer het gevoel dat het een beetje zonde is aangezien ik het maximale dan toch niet uit dat ding ga trekken.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Hm, bedenk me net dat ik er zo maar vanuit ga dat je geluid wel van de ATV naar een Airport Express zou kunnen streamen.

Heb ik daar zeker ook weer een iTunes client voor nodig? Of kan dit met een ATV2+JB wel?

Bijdrager
    wimbers

sluit je stereo niet op je airport expres aan maar op je apple tv, functionaliteit is het zelfde..

Bijdrager
    seb88

sluit je stereo niet op je airport expres aan maar op je apple tv, functionaliteit is het zelfde..

Ja maar dan moet die een kabel trekken van zijn ATV naar zijn versterker/surround setje.

bedenk me net dat ik er zo maar vanuit ga dat je geluid wel van de ATV naar een Airport Express zou kunnen streamen.

Dit kan niet, en als dit zou kunnen zou het geluid niet strak lopen met het beeld denk ik.

Wat je eventueel kan doen is via iTunes meerdere speakers selecteren (outputs). Dus de ATV en Express.
    Als je dan via de ATV streamt (via homesharing) wordt het geluid ook op je express afgespeeld. Ik weet alleen niet of het dan echt 100% klopt (ik ga er wel vanuit).

Nadeel is dat je geen Airvideo kan gebruiken en dus werken alleen video bestanden die itunes support (je kan ze ook handbreaken, maarja dit is weer een extra stap).

Ik zou voor de ATV3 gaan (1080p support).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.