5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Synkron instellen

Hallo

Ik gebruik Synkron om een (grote) map op mijn MacPro ook te plaatsen op een server in het netwerk. Bedoeling is dat de map op de server een 1/1 kopie is van de map op mijn Mac. Niet om dagelijks mee te werken, enkel bedoeld als extra veiligheidskopie -ik werk in een bedrijfsomgeving. Ik heb al een TimeMachine backup (voor dagelijks gebruik) op een HD naast mijn Mac.

Synkron heb ik ingesteld dat er één keer per uur alles van de map op de Mac op de server wordt gezet.
    Maar nu blijkt dat Synkron zijn naam echt wel letterlijk neemt. Wijzig ik iets in de mappen op de Mac of verwijder ik een submap, dan plaatst Synkron netjes de verwijdere mappen terug op de Mac. Hij synkroniseert in beide richtingen.

En dat is nu net NIET de bedoeling, de Mac is de ‘master’ en de serverlocatie is de ‘slave’ en moet de Mac volgen…

Kan ik dat ergens instellen?

Bedankt alvast !;)

Bijdrager
    computer space

Ja, je hebt de optie “clone folder 1”. In de oude is het een checkbox, in de nieuwe heet het een stuk vager en zit het in een pull down met de naam Advanced. Ik draai nog versie 1.5.0.

Bijdrager
    MDF

Ik heb even gekeken bij geavanceerd. En dit zijn de mogelijkheden.
    Zou dit dan inhoud naar map 2 verplaatsen zijn, map 1 leeglaten ???:roll:

Bijdrager
    computer space

Zet m eens in Engels. Onder voorkeuren kun je de taal veranderen.

Bijdrager
    MDF

Gevonden !

Naast de bronmap en doelmap staat een icoontje. Als je daar op klikt kan je kiezen voor slaaf of meester.
    Het is maar een weet hé:D

Bedankt “computer space” voor de tip !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.