3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Synergy Mac-PC netwerk shares

Omdat ik productiever ben op de Mac heb ik kantoor mijn eigen iMac staan, naast een splinternieuwe PC van m’n werkgever die ik zelden of nooit gebruik. De iMac heeft echter één nadeel: hij kan niet schrijven naar de smb-shares van het bedrijfsnetwerk. Ik heb daartoe al van alles ondernomen, onder meer met de IT-dienst, maar dat is niet op te lossen. Tot nu toe werkte ik dan maar met Dropbox op de Mac, maar dat is toch niet zo eenvoudig als netwerkshares waar ook mijn collega’s steeds toegang toe hebben.
    Nu vroeg ik me af of ik via het programma Synergy de Mac en PC kan koppelen, waarbij ik grotendeels op de Mac werk maar alles opsla op de smb-shares, waar ik via de PC wel toegang toe heb. Ik heb al even wat opgezocht over Synergy, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Iemand praktische raad?

Bijdrager
    Beninho
    Bijdrager
    iep

Synergy zelf doet alleen muis en toetsenbord aan 2 machines koppelen waarbij je tussen beide machines tekst kunt copy-pasten. En dan heb je het eigenlijk ook wel gehad. Je kunt dus beter de oplossing van Beninho proberen of leren werken met de PC;)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.