2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    nielsmensink

Synchroon geluid Airplay.

Ondanks dat er al eerder een topic is geweest in 2012 stel ik de vraag nu nog maar eens.
    Ik heb een Sony Home Cinema set uit 2008 (geen HDMI-ingang, wel een uitgang). Mijn geluid van de tv werkt via een optische kabel vanuit de TV naar de Home Cinema. Als ik die loshaal, geen geluid meer.

Mijn Apple TV heeft een HDMI kabel die rechtstreeks naar de TV loopt. Ik krijg hierdoor beeld en geluid. Ik kan de optische kabel ook verbinden met de Apple TV, maar dan heb ik geen geluid meer via tv als ik naar een normale tv-zender kijk. Ik heb dus de Apple TV via HDMI aangesloten op TV.

Mijn vraag die ik wil stellen: Ondanks dat ik mijn Apple Tv op twee manieren kan aansluiten, het geluid doet het op beide vertraagd ten opzichte van mijn iMac. Mijn iMac en Apple tv aan geeft een galm. Of ik m’n Apple TV nu via HDMI of Optisch aansluit, er blijft een vertraging. Kies ik via iTunes ook nog eens voor een JBL Airplay speaker in de keuken, en is dit geluid hetzelfde als van de iMac.

Ik denk dus dat elke willekeurige Airplay-speaker perfect werkt, maar de ATV in combinatie met de Home Cinema… daar zit een vertraging in. Is daar nou echt niets aan te doen? Ik heb geen zin om nu mijn Home Cinema te moeten vervangen voor een Home Cinema met Airplay. Of is er een mogelijkheid dat als ik een HDMI Ingang zou hebben gehad dat de Apple TV dan wel synchroon het geluid doorgeeft?

Hopelijk heeft er iemand het verlossende antwoord!!!

Bijdrager
    BenDover

Situatie: AppleTV aan de TV, geluid ook op de TV. Geluid dan wel goed?
    Indien ja:
    Op de Home Cinema zal waarschijnlijk wel een optie zitten voor lip sync, audio delay of a/v sync. Daar kun je dat regelen.

Ik heb alles aangesloten op de TV met HDMI, op de TV zit een optische uitgang die ik op een Bose setje heb aangesloten.
    Dit werkt in ieder geval zonder vertraging.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.