5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    AxelB

Synchroniseren Windows directory met MobileMe

Hallo daar. Een vriend van me wees me op dit forum. Hopelijk hebben jullie een oplossing. Een dagje googlen heeft me helaas niet verder geholpen.

Ik wil een directory op mijn werk synchroniseren met MobileMe. Op mijn werk gebruiken we WinXP/Win7 als client die dicht zit (geen wijzigingen in registry als user).

Het is me gelukt om MobileMe op mijn werk te benaderen als http(s) omgeving in mijn Explorer. Het lukt me niet om de MobileMe WebDAV als netwerkschijf te koppelen. Waarschijnlijk ligt de firewall dwars.

Bestaat er iets (software?) om een Windows directory te synchroniseren met een WebDAV (MobileMe), zonder dat er iets in de registry moet gebeuren?

Alvast dank!

Bijdrager
    Maurits

Is DropBox iets?
    Ik gebruik dat om een folder tussen een iMac, iPhone en een Macbook te syncen (en dus ook op de site van dropbox te vinden als ik vanaf een andere mac/pc inlog) en het is zo te lezen ook Windows compatible.

Bijdrager
    AxelB

Heb ik ook geprobeerd op mijn werk. Kan helaas niets installeren, dus die magische folder van Dropbox kan ik daar niet gebruiken. De webinterface werkt ook niet volledig, omdat op mijn werk Flash niet is geinstalleerd. Vandaar dat ik MobileMe verder aan het onderzoeken ben.

Bijdrager
    Racketeers

Als alles zo is dichtgetimmerd zou ik eerst op het werk vragen of ze je wel toelaten dat soort dingen te doen en als ze het dan toelaten is er vast ook iemand die je kan helpen om het in te stellen c.q. iets te installeren als dat nodig is.
    .
    Ik weet, het helpt je niet direct maar als de policy bij je bedrijf is dat er geen dingen geinstalleerd mogen worden … wees voorzichtig met wat je doet.

Bijdrager
    AxelB

Oplossing gevonden: GoodSync. Installeert zich zonder dat je admin rechten nodig hebt en je kunt er een proxy/firewall userid/password ingeven en syncen met o.a. een WebDAV (MobileMe)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.