14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Loois

synchroniseren van hotmail op mac, iphone en internet.

Beste mensen,
    ik ben al een poosje aan het pielen zodat alle facetten van mijn mails gelijk lopen. dus als ik iets verzend van mn iphone dat dat ook terug te vinden ins in Mail en ook op hotmail.com

ik las over microsoft exchange. dat heb ik nu ingesteld op mn iphone en dat synct prima met hotmail maar niet met Mail. ik probeer mijn hotmail pop3 account om te zetten in een microsoft exchange 2007. maar het lijkt alsof de enige mogelijkheid is om mijn huidige postbus te deleten en een nieuwe exchange postbus te importeren. met als gevolg dat ik mijn mappenstructuur in Mail 4.5 kwijt ben…

weet iemand hoe ik mijn pop3 account om kan toveren tot een exchange 2007?

Bijdrager
    Loois

ik ben trouwens al wel topics tegen gekomen die hierover gaan maar geen een die dealt met het specifieke omzetten van een account, alleen toevoegingen. dat is bij Mail onmogelijk omdat ik blijkbaar geen 2 postbussen van hetzelfde hotmail adres kan hebben..

Bijdrager
    Loois

op de volgende link wordt ook alleen gesproken over een nieuwe toevoegen niet over wijzigen, http://support.apple.com/kb/HT3748?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Sanjeev

Hotmail is POP en geen Exchange, dat zijn toch hele andere standaarden?

Bijdrager
    Loois

daar ga ik wel vanuit ik wil mijn pop account veranderen in een exchange account

Bijdrager
    Loois

“Deze hostnaam en gebruikersnaam worden al gebruikt door de account ‘Hotmail”

krijg ik wanneer ik een nieuw exchange account wil maken

Bijdrager
    iep
    Sanjeev op 18 april 2011

Hotmail is POP en geen Exchange, dat zijn toch hele andere standaarden?

Exchange is de enige manier om het aan de praat te krijgen tegenwoordig.

Je kunt in Mail niet 2x hetzelfde account toevoegen wat je kennelijk nu probeert te doen. Je zult eerst de oude moeten verwijderen om daarna de nieuwe toe te voegen. Zorg wel voor backup van je e-mail voordat je dit doet!

Bijdrager
    Loois

hmm nu heb ik mn hotmail pop account verwijderd (wel backup gemaakt).

nu wil ik n nieuwe inbox aanmaken maar bij ‘type account’ staat hotmail POP grijs. ik kan hier dus geen exchange invoeren… als ik op ‘ga door’ klik maakt Mail automatisch een hotmail pop acount voor mij aan, ik krijg nergens de keus om te kiezen.. zie ik iets over het hoofd of wat?

Bijdrager
    Loois

het lijkt iets te maken te hebben met iets wat autodiscover heet..

Bijdrager
    Raddie

Dat is een bekend probleem. Op iOs werkt M$ Exchange wel, maar op de Mac lukt dat niet. Je gaat het dus niet voor elkaar krijgen, vrees ik. Goed dat je de back-up nog hebt.

Bijdrager
    iep

Je moet bij het “nieuwe account toevoegen” scherm de option toets ingedrukt houden. De knop create wordt bij mij continue waarna ik alles handmatig in kan stellen. Standaard probeert Mail alles automatisch voor je in te stellen maar zoals je merkt werkt dat niet altijd even handig (het doet niet wat je wilt).

Bijdrager
    Loois

ah die optie toets werkt idd om een exchange account toe te voegen.

een probleem is dat ik geen goede ‘server inkomende post’ kan instellen. misschien is dat, zoals Raddie al aangeeft, het simpelweg niet mogelijk is.

Bijdrager
    maxvdburg

Step 1: On your iPhone, go to Settings > Mail, Contacts, Calendars > and create a new Micorsoft Exchange account.

Step 2: Enter the following information:

Email: [email protected]
    Server address: m.hotmail.com
    SSL: enabled
    Username: [email protected]
    Password: password
    Domain: <blank>

Step 3: Go to your mail.app and you should see your new Hotmail Exchange account

Bijdrager
    PJ_9911

Ik gebruik ook exchange met hotmail. Al moet ik zeggen dat die niet altijd goed werkt. Dikwijls moet ik mijn wachtwoord eens opnieuw ingeven of wordt er maar gedeeltelijk gesynchroniseerd.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.