9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    heartburn

Synchroniseren over FTP?

Weet iemand hoe je een map op de computer van je provider kan syncen met een map op je eigen Mac?
    Ik heb een genealogie website die bestaat uit honderden pagina’s en beeldbestanden, totaal 60 MB. Elke keer als ik een klein detail aan mijn website verander moet ik of alles vervangen, of ik moet uitzoeken op welk html bestand de wijziging zit en die met BBedit of zo wijzigen. Wat ik zou willen is dat ik net als met .Mac een map op mijn compuuter automatisch kan laten synchroniseren met de server. Chronosync doet het alleen lokaal.

Dank voor de hulp,

Micha

Bijdrager
    eiskoud

Adobe GoLive

Bijdrager
    rbroen

Als je open staat voor de terminal zijn er vast heel veel opties!

Ik heb even ‘man ftp’ ingegeven en zag dat er een functie ‘newer’ is die rekening houdt met aanmaak- en wijzigings datums.

Mocht het commando ‘ftp’ niets voor jou zijn en kun je altijd nog in het fink project zoeken naar een commandline tool.

Er zijn heel veel Mac gebruikers die met een bocht om de terminal lopen, maar de kracht die daar te vinden is in combinatie met de open source bronnen zoals fink, maken van je Mac een echte krachtpatser!

Bijdrager
    ziggy

Dat kan met Transmit, een van de fraaiste ftp-apps voor OS X.
    http://www.panic.com/transmit/

Bijdrager
    rbroen
    ”ziggy”

Dat kan met Transmit, een van de fraaiste ftp-apps voor OS X.
    http://www.panic.com/transmit/%5B/quote:2cb652be39%5D

Vergeet niet te vermelden: $24,95!

Bijdrager
    ziggy

en vergeet dan ook niet te vermelden:

“…en elke dollarcent meer dan waard’

ziggy

Bijdrager
    heartburn

OK ,

Ik ben het aan het uitproberen met de demo-versie. Als het werkt is het mij dat geld wel waard. Mijn eerste indruk : Het ziet er heel mooi uit. Ik werkte altijd met Fetch.

Micha

Bijdrager
    Macosx

Dreamweaver kan ook, vooral handig als je met database gaat werken of werkt.

:finderoud:

Bijdrager
    Ja Rune

Transmit doet het beter dan dreamwaever vind ik

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.