9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    cubizer

Synchroniseren met 6600

Ik heb een tijd lang goed kunnen syncen met een 3650 via bluetooth. Werkte perfect!
    Toen nam ik een 6600. Die kon ik ook goed syncen via bluetooth. Zowel contacten als agenda etc. Geen fouten. Alleen: dit toestel ging kapot en toen heb ik hem opgestuurd ter reparatie. Ik kreeg een compleet nieuwe terug. Mooi!
    Maar nu kan ik niet meer volledig syncen. Ik kan het apparaat koppelen en in mijn bluetooth favourieten zetten. Ik kan adressen syncen via isync, dat gaat goed, maar zodra isync nu de agenda gaat syncen stopt de bluetooth verbinding en krijg ik even later de volgende melding van isync:
    [code:1:4736b66db9]
    |Nokia 6600| Er is weinig geheugen meer voor Nokia 6600. Verwijder gegevens van het apparaat en probeer het opnieuw.
    |Nokia 6600| Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het synchroniseren van Nokia 6600. Voer de synchronisatie opnieuw uit.
    Conduit Nokia 6600 genereerde een interne fout NSSyncConduitException (Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het synchroniseren van Nokia 6600. Voer de synchronisatie opnieuw uit.): synchronizer voor agenda’s en taken kan niet worden opgevraagd.
    Kan agenda’s en taken niet synchroniseren met Nokia 6600: apparaat is niet beschikbaar.
    Er heeft zich een interne fout voorgedaan. Probeer de synchronisatie opnieuw uit te voeren.
    Assertion Failed!
    Expression: fdoRet != fdo_e_database
    File: Source/SyncEngine/FDODriver.cpp
    Line: 411
    INTERNE FOUT: niet-verwerkte fout (Assertion failure: File Source/SyncEngine/FDODriver.cpp, Line 411: fdoRet != fdo_e_database).[/code:1:4736b66db9]

Ik heb het toestel al netjes ontkoppeld, verwijderd en opnieuw gekoppeld. Maar nog steeds hetzelfde.
    Trouwens, bestanden via bluetooth versturen en ontvangen tussen mijn Mac en de Nokia 6600 werkt perfect. Voor foto’s ed. Dus bluetooth is niet het probleem…

Weet iemand hier wat mee?!?!

Bijdrager
    cubizer

Niemand die hier een antwoord op heeft??

Bijdrager
    Wijs

Ik heb het helaas nog nooit helemaal werkend gekregen…

Wel plaatjes verzenden en het adresboek synchroniseren, maar niet de agendafunctie. Juist voor dat laatste wilde ik mijn 6600 gaan gebruiken.

Iemand tips?

Bijdrager
    fritsdebeer.com

T blijft toch op de een of andere manier dan toch de Sony Ericsson T610 die wel goed werkt.

Iemand nog een andere tip?

gewoon Agenda en adressenboek en natuurlijk telefoon

Bijdrager
    BartjeGossen

Hier ook zelfde probleem. Eerst kon de iMac geen verbinding maken met de 6600. Heel rigoreus de firewall uitgeschakeld. Toen het geheugenkaartje geformatteerd. Het leek al beter te worden en er werden zowaar enkele contacten uit mijn adresboek gesynchroniseerd maar niet allemaal en toen kreeg ik ook te zien: Te weinig ruimte. Nogal vreemd want heb alle foto’s uit het adresboek weg gehaald.

Heb het op het andere forum ook al gepost. In een Duits macforum werd gemeld dat de symbian versie die nu draait niet meer door osx 10.3 wordt ondersteunt.

Maccers die de 6600 wel aan het syncen hebben gekregen: Willen die eventjes posten vanwaar ze het pairen van de 2 apparaten zijn begonnen en eventueel aangepaste instellingen melden.

Bijdrager
    BartjeGossen

Sinds eergisteravond synct de Nokia perfect met de iMac. Ik ben de hele middag in de weer geweest met Salling Clicker en toen ik besloot om iSync nog eens te proberen kreeg ik geen foutmeldingen meer en werd alles behalve de terugkerende afspraken netjes gesynchroniseerd!:D

Bijdrager
    cubizer

Of gebruik tiger. Dan werkt alles perfect (met mijn 6600). Eerste keer krijg je een iSync manager op je symbian toestel, daarna gaat alles goed. Agenda’s en contacten. Geen probleem. En toestel staat gewoon op Nederlands ingesteld.

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Of zet je BT muis even uit. Ik had alles geprobeerd om mijn Nokia 6600 te syncen met mijn PB, zonder resultaat. “Per ongeluk” probeerde ik het eens zonder BT muis, maar met het stuurvlakje en dat werkte feilloos. Sindsdien zet ik de muis even uit als ik synchroniseer.

Bijdrager
    Napsju

Welke software staat er op je 6600? Op mijn 6600 heeft altijd 3.42 gestaan, die het toen niet altijd goed deed. Sinds ik er 5.27 op heb laten zetten gaat dit allemaal een stuk beter.

Dit is op te zoeken door gewoon naar *#0000# te bellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.