4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    HRM

Synchroniseren iTunes High Sierra

Ik ondervind niets dan problemen met iTunes sinds de installatie van High Sierra.
    Ik moet ieder device herstellen die ik wil synchroniseren met iTunes.
    Dat heb ik inmiddels gedaan voor mijn iPad en iPod shuffle.
    Maar nu probeer ik mijn iPhone 7plus te synchroniseren maar zelfs dat lukt niet!
    De iPhone 7 plus synchroniseert 78 nummers, terwijl dit er zeker 500 in de diverse afspeellijsten zou moeten zijn.
    Het vakje “Synchroniseer automatisch wanneer deze iPhone wordt aangesloten” kan ik niet meer aanvinken. Dat kon vroeger wel.

Inmiddels heb ik het hele internet en de topics afgespeurd naar oplossingen voor dit probleem maar kan niets vinden.
    Wel veel informatie hoe ik moet synchroniseren maar dat doe ik al jaren, dus daar heb ik niks aan
    Ik heb nooit problemen gehad met iTunes. Hier klopt duidelijk iets niet.
    Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Graag hulp.

Bijdrager
    HRM

Inmiddels ook mijn iPhone 7plus herstelt.
    Synchroniseren verloopt ook op deze device nu goed.
    Blijkbaar ben ik de enige die tegen dit probleem aanloopt.
    Nog steeds geen idee wat er aan de hand is.

Bijdrager
    Septimus

Gebruik je Apple Music / iCoud Music Library?

Zolang je je iPhone met Apple Music / iCoud Music Library gesynchroniseerd hebt kun je alles wat iTunes betreft op je Mac verwijderen en met een schone (lei) bibliotheek beginnen. Zodra je weer inlogt op iCloud / Apple Music wordt alles vanuit de cloud naar je Mac gesynchroniseerd.

Waarschijnlijk speelt een cache / preference probleem een rol bij het mislukken van de synchronisatie van je iPhone. Zaak is dus om alles van iTunes op je Mac te verwijderen. Dit kun je doen door iTunes en preferences te verwijderen, caches te legen (zowel user als system level) en de iTunes map tijdelijk naar een andere locatie te verhuizen of te verwijderen. iTunes zal een schone iTunes / iTunes Media map aanmaken in ~/User/Music/

Begin met een update van iCloud Music Library zodat je zeker weet dat alles in de cloud staat:

Wat ontbrekende aankopen betreft kun je in iTunes controleren of alles wat je gekocht hebt erbij staat.

Ga naar iTunes > Account > Purchases

Bijdrager
    HRM

Septimus, bedankt voor je reactie.
    Ik heb mijn iTunes Music Library overigens niet in iCloud maar op een
    externe schijf staan, dus altijd een kopie. Nu alles weer prima loopt houd ik het even hierbij.
    Ik denk inmiddels dat het probleem te maken had met de nieuwe update van iTunes en niets te maken had
    met de installatie van High Sierra.
    Wellicht dat je informatie in de toekomst nog van pas komt…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.