5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

synchroniseren ipad

Hallo

ik zou graag mijn ipad synchroniseren.Ik heb toen ik de ipad net had via itunes gesynchroniseerd maar daar ben ik dus NIKS mee opgeschoten nu staan er een heleboel foto(s en liedjes op wat eigenlijk totaal niet de bedoeling was
    Kan iemand me zeggen hoe ik 1 al die liedjes en foto’s er weer af krijg en 2 gesynchroniseerd raak zodat ik emails die ik op mijn MAC thuis ontvang op de ipad ook krijg en ook kan versturen

Bijdrager
    MacAanZee

1. Verbinding maken met je computer en in iTunes aankruisen wat je wel en niet wilt synchroniseren. Als je goed kijkt, zie je na aansluiting dat je iPad in je iTunes lijst zichtbaar wordt: klik daar op, daarna kan je bij muziek, films, foto’s etc precies aangeven wat je wel of niet wilt. Klik op ‘pas aan’ en het gaat vanzelf.
    2. Email is een ander verhaal. Dan moet je in je Mail app op je iPad dezelfde gegevens invoeren die je thuis ook in je mail instellingen hebt staan.
    3. Zodra iOS 5 er is en iCloud van start gaat (deze week of volgende week waarschijnlijk) gaat het synchronisren via iCloud. Hou dus goed het nieuws en de de informatie op deze site in de gaten!

Bijdrager
    MouseMighty

Aanvulling op 1: Let er dan ook even op dat je instelt om “handmatig muziek en films te beheren” (vinkje)

[modmodus]Mag dit ook even naar een betere plek dan dit?[/modmodus]

Bijdrager
    Ouw

Mail lezen op en versturen vanaf verschillende systemen gaat goed als je als protocol IMAP gebruikt en de zaken goed instelt. Provider moet IMAP natuurlijk wel ondersteunen. Bij gebruik van POP3 kom je al snel in de situatie dat het ene systeem de mail bij de provider heeft opgehaald en daar ook verwijderd heeft. Het andere systeem krijgt die mail dan niet meer te zien. Kortom, IMAP zorgt dat alle systemen synchroon lopen wat mail betreft. Daar is geen iCloud of wat dan ook voor nodig.

Agenda heb ik nu bij Google staan. Daarmee zie ik op alle Macs en de iPad hetzelfde.
    Het adresboek is wat lastiger. Synchronisatie tussen contacten bij Google en het adresboek op een Mac gaat niet perfect. Je krijgt al snel verdubbeling van bepaalde adressen omdat er bij de overdracht kleine verschillen ontstaan.

Ik ben benieuwd wat iCloud ons in de praktijk te bieden heeft.

Moderator
    Pete.Z

Graag onderwerpen in het juiste forum openen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.