3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jerommeke

synchroniseren ipad met mac

Ik heb sinds kort een iPad. Hierop heb ik al meerdere app gedownload en wil deze nu synchroniseren met mijn mac.
    Als ik de iPad aansluit en naar “Apps” ga heb ik het idee dat hij bij synchronisatie alle apps op de ipad gaat wissen.

Als ik namelijk rechtsboven “Synchroniseer apps” aanvink zie ik onder in de balk bij capaciteit alle ruimte voor apps (groen) weg gaan??
    betekent dit dat alle app van de iPad verwijderd worden?

Hoe kan ik (voor het eerst) de apps op mijn iPad naar mijn computer overzetten?

Alvast bedankt

Groet,
    Jeroen

Bijdrager
    stavos

Ja, op de manier die jij beschrijft zal de inhoud van je iPad gewist worden. Voor de apps zelf is dat geen probleem, die kun je gewoon opnieuw downloaden en op je iPad zetten. Dit downloaden kan na de eerste synchronisatie in iTunes, maar ook op de iPad zelf. Bij een tweede synchronisatie zal het dan wel goed gaan.
    Maar de inhoud van de apps kan beïnvloed worden (denk bijvoorbeeld aan je voortgang in een spelletje dat je kwijt kunt raken, indien dit alleen lokaal opgeslagen is). Bedenk dus goed wat je (inhoudelijk) dus kwijt kunt raken bij de eerste keer synchroniseren en stel deze gegevens veilig indien mogelijk/belangrijk.

Bijdrager
    iMad

Rechtermuis in iTunes klikken op je iPad en dan aankopen overzetten op je Mac.
    Maak een reserve kopie op dezelfde wijze.

Dan kan je gerust synchroniseren met je iTunes.

Heb je al een gratis iCloud account, waarmee je alle andere data kan synchroniseren met je Mac.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.