8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    mailking

synchroniseren

bestaat er een mooi freeware app. om mappen te synchroniseren?

heb wel een mooie gevonden maar dat is een shareware, en kan slechts 40 bestanden schuiven..

Als ik het nu dagelijks gebruik…:( tja.. maar is maar enkele keer….

Bijdrager
    Aqua1

Je kunt Siverkeeper gebruiken. Je moet het dan alleen wel steeds met de hand doen of er een script voor schrijven. Voordeel is weer dat je precies kunt aangeven wat je wel en niet ook in de tweede map wil hebben.

Bijdrager
    mailking

als ik het goed lees:

Product Description:
    SilverKeeper is a freeware application from LaCie that automates Backups to external storage devices like hard disks optical disks, and other removable storage devices that have IDE, ATAPI, SCSI, USB, or Firewire interfaces. Essentially any read/write device that can mount on the Macintosh Desktop can be used with SilverKeepe

kan ik er alleen mee backuppen, en niet van “links naar rechts” files schuiven en kijken welke meer up to date zijn dan de 2 mappen gelijk maken… heen en terug bedoel ik dan.. dit lijkt me meer 1 kant op?

Bijdrager
    michelvdb

Copy&Paste uit de ReadMe:

Introduction

SilverKeeper will Backup, Compare, Synchronize or Restore folders on Apple Power Macintosh computers. It can copy or compare folders of any writable device that is visible as a volume mounted on the Macintosh Desktop. This includes hard drives, ZIP drives, DVD-RAM drives; almost any internal or external Macintosh disk or flash device.

The software consists of an application program which will copy, compare, synchronize or restore files and directories from a source directory to a destination directory. It will ease backups from one hard disk to another. While optimized for hard drives, SilverKeeper is also compatible with network drives, and removable drives such as Zip and DVD-RAM discs. Compatible drives may be connected to the IDE, SCSI, USB, or Firewire busses of Macintosh computers. The only requirement is that the drives must have at least one mounted, writable volume. It is not directly compatible with tape drives, or CD-R/RW and DVD-R/RW drives.
    SilverKeeper is freeware provided by LaCie, Ltd. LaCie is a worldwide manufacturer of storage products for PC and Macintosh computers. For more information about LaCie products please visit our website at http://www.lacie.com, or visit your favorite computer reseller. SilverKeeper is compatible with LaCie storage products, and also similar products from other manufacturers. While LaCie has made every effort to assure compatibility with all disk based IDE, SCSI, USB, and Firewire storage products, LaCie can not guarantee compatibility with the many third party storage products available in the market. Thorough testing has been done with all Apple Macintosh and LaCie products with compatible storage devices.

Unlike other backup and archiving programs, SilverKeeper uses the Macintosh Finder to perform copy operations, so the backups are always readable files that can be used as-is on another computer without resorting to a special restore application. No special application software is necessary to read Backup files.

As freeware, this means that you may use the SilverKeeper product with any of your Macintosh computers and storage devices. The only restriction is that you may not alter the program, develop derivatives, or redistribute the product in any way without the express written permission of LaCie, Ltd. Please refer to the included license agreement.

Het heeft volgende mogelijkheden:

Backup All Sets
    Backup Set
    Synchronize Set
    Compare Set
    Restore Set

Tóch iets voor jou, MK?

Bijdrager
    Aqua1

Ja, ik dacht dat ook. Je kunt ipv een volume ook een folder selecteren als target. Zoiets had ik in mn hoofd voor je.
    Anders een script ? Ik spreek geen applescript, maar je zou zeggen dat het moet kunnen.

Bijdrager
    mailking

ok dit leest wat meer in mijn straatje.. super.. thnx… ff kijken of het wat is…

Bijdrager
    Torz

Werkt uitstekend,gebruik het sinds kort.King

Bijdrager
    mailking

Super Aqua1… thnx… werkt zoals het moet …. and free.. dus zonder geweten te gebruiken…. mooi thnx again mate.. you made my day…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.