7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Amadea

synchronisatie van computer na iPod touch

Beste mensen. Ik heb een vervelend probleem: een paar weken geleden is Windows gecrashed op mijn computer. Nou kan ik met bijna alle verloren bestanden leven, maar ik wordt er heel humeurig van als er iets met mijn iTunes account aan de hand is. Gelukkig heb ik altijd heel trouw alles gesaved en gebackuped ( tot wat voor een gedrocht is onze taal verworden … ) dus heb ik vrijwel alle iTunes (muziek)bestanden teruggevonden. Maar bij de eerstvolgende synchronisatie van mijn iPod Touch werd alle muziek ( 3000 nummers ) van mijn iPod gewist en bleven alleen de spelletjes, foto’s en adressen op het apparaat staan.
    Bij nader onderzoek ontdekte ik al gauw dat het met de opslag van mijn muziek een zooitje was. Het ene nummer stond op de C schijf, het andere op de externe ( L ) schijf. Ik vermoed dat iTunes door de bomen het bos niet meer ziet en dus helemaal geen muziek meer synchroniseert, waarschijnlijk i.v.m. verschillende mappen, dus namen. Wie kan mij helpen bij dit probleem? Ik ben zo bang een fout te maken met de synchronisatie zodat ik echt alles kwijt ben, dat ik niks durf uit te proberen… Help, help!

Bijdrager
    marcelnijman

Als de synchronisatie het van je iPod af heeft gehaald en je C:-schijf is onleesbaar, dan ben je dus aangewezen op je backup.

Ik zou zeggen: zet je backup op een nieuwe schijf, sleep de muziek in iTunes en synchroniseer het naar je iPod toe. Voor alle duidelijkheid: je moet de muziekbibliotheek van iTunes opnieuw samenstellen. Anders weet iTunes niet welke muziek er gesynchroniseerd moet worden.

Bijdrager
    Amadea

Bedankt voor de reactie. Ik vermoedde al zoiets. Ik neem aan dat ik op die manier alle items naar die nieuwe schijf moet slepen, dus ook de items die hij nu wel gesynchroniseerd heeft? En nog een vraag: als ik die nieuwe schijf aanmaak, is het dan raadzaam om de laatste versie van iTunes te downloaden. Of gaat dat automatisch?

Bijdrager
    marcelnijman

Het is niet zo moeilijk.

Je moet eerst zorgen dat alle muziek weer op je interne of externe schijf staat.

Daarna moet je zorgen dat uTunes je muziek kent. Sleep je muziek in iTunes en maak eventueel playlists aan. Dan synchroniseer je de hele boel.

De nieuwe iTunes heb je hier niet voor nodig. Maar bij het installeren zoekt iTunes naar muziek. Het kan dus goed zijn dat hij zelf al een deel heeft teruggevonden.

Bijdrager
    Amadea

Bedankt! Ik laat het nog even weten of het gelukt is.

Bijdrager
    Amadea

Inmiddels heb ik mijn iTunes bibliotheek geordend en staat alles weer keurig op mijn C schijf.
    Je zou denken dat hij nu probleemloos zou moeten synchroniseren. Niets is minder waar.
    Ik sluit hem aan, hij vermeldt direct: Ipod Touch synchroniseren. Dan verandert de tekst in: reserve kopie van Ipod Touch maken. En muziek overzetten, ho maar. Is mijn ipod soms beschadigd?

Bijdrager
    Amadea

Wilde nog even weten dat het probleem is verholpen. Ik heb de gehele inhoud van mijn iPod gehaald en daarna met mijn iTunes bibliotheek gesynchroniseerd. Bijna alles staat er weer op. Een paar spelletjes heeft hij weggelaten en ik kan ze helaas ook niet opnieuw gratis downloaden. Maar het zijn er maar een paar, dus het is ok. Wat belangrijk is is dat al mijn muziek ( inclusief de afspeellijsten, joepie! ) weer op mijn machientje staat. Nogmaals hartelijk dank voor de ondersteuning!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.