10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Remco-Inge

Synchronisatie Outlook for Mac 2011 en iPhone 3

Ik heb alles al afgezocht, maar op ik vind niet op echt een duidelijke handleiding voor de synchronisatie tussen Outlook 2011 voor de Mac op mijn Mac en mijn iPhone 3. Ik hoe niet perse continu up-to-date te zijn, maar wil wel iedere dag even syncen tussen mijn Mac en de iPhone. Eigenlijk wil ik geen gebruik maken van iCal en Mail van Apple. Ik blijf deze toch minder te vinden als de Office-applicaties.

Wie kan mij helpen? Enorm bedankt.

Bijdrager
    iberno

in iTunes kun je de opdracht geven de mail accounts te synchroniseren, ik weet eigenlijk niet of hij de mail zelf dan ook synchroniseert maar is t proberen waard.

Verder zou t handig zijn als je even duidelijk maakt wat voor accounts het zijn, pop, imap, exchange, mobile me, enz…

Ik weet namelijk dat een pop account niet te synchroniseren is. Met andere woorden, haal je op je iPhone iets binnen dan kun je het daarna niet meer als ‘gelezen’ op je Mac binnenhalen… daar is wel een trucje voor door bij je mail instellingen (instellingen>mail>account>geavanceerd) aan te geven dat je de mail bijv. 7 dagen op de server wil laten staan. Je krijgt het dan alsnog binnen op je Mac maar wel als nieuwe mail. Echt synchroniseren zou via iTunes wellicht kunnen maar het is geen exchange mail… Je kunt dus met een pop account nooit je verzonden mail van de iPhone ook als verzonden terug vinden op de Mac… dan zul je over moeten stappen op een ander protocol (mobileMe van Apple werkt erg fijn en backupt gelijk je Mac, iPhone, Photo’s, etc).

Hoop dat je hier wat mee kunt!

Bijdrager
    Remco-Inge

Betreft een pop-account.

Maar het gaat mij vooral om de agenda in mijn Outlook. Hoe krijg ik deze goed van mijn Mac naar mijn iPhone en visaversa.

Bijdrager
    iberno

Met iTunes synchroniseren! Het kan niet heel simpel ‘on the cloud’ om het maar zo te zeggen… dan zul je een iets uitgebreidere mail account moeten gaan gebruiken. Ik kan het je zeer aanraden om zakelijk een Exchange account aan te schaffen en als je dit voor prive doeleinden wilt een MobileMe of Gmail te gaan gebruiken. Het werkt zoveel prettiger en handiger! Je bent dan altijd ‘in sync’ en ziet op je Mac wat je op de iPhone aan mail hebt beantwoord, verwijderd of ontvangen, enz.

Qua afspraken als jij iets invoert op je iPhone en kijkt 3 sec. later op je iMac staat het daar ook al in je agenda. Een alternatief voor dit alles (wel een boel gedoe in het verleden) is een Gmail agenda er tussen te gaan hangen. Het is wel een werkje om te installeren maar t is mogelijk. Je synct dan als t ware je iMac agenda met Gmail en je iPhone weer met diezelfde Gmail agenda. Ik heb het in t verleden ook zo gedaan maar t zorgde ook af en toe voor conflicten in de synchronisatie… Als je dit toch wilt kun je t beste ff googlen op iCal en Gmail of zoiets. Met Office 2011 voor de Mac heb ik nog geen ervaring (wist nog niet eens dat ie uit was). iCal werkt in ieder geval erg prettig omdat het op alle Apple producten werkt.

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb geen Iphone 3,maar eentje van de tweede generatie maar dat doet hier eigenlijk niets terzake..
    Iberno, met alle respect, je blijft maar praten over calender en mail, maar de vraag is toch duidelijk: contacten synchronizeren of mergen.
    In de regel zou dat vrij eenvoudig moeten zijn: je synct je contacten in Outlook met je adres book (mergen noemen ze dat daar:

Vandaar zou address book dus over the air moeten syncen met Mobile me en zo met de Iphone.

Was het maar zo…
    Eerst even dit: ik ben er nooit in geslaagd om mijn apple address book te syncen met mijn iphone, en ja, ik heb uiteraard een mobile me account. Altijd weer dubbele entries enz enz.

Ten tweede: de sync tussen outlook (2011) en address book is wel erg vreemd. Ik heb er een paar dagen mee geëxperimenteerd en heb zeer veel tijd verloren om contacten weer terug te plaatsen (één per één), en ben onderweg veel contacten kwijt geraakt (min gezicht slaat groen uit nu).

In mijn geval zaten al mijn contacten in outlook (vroeger entourage, maar dat werd bij de instalatie van office 2011 netjes overgezet. Als je dan vertrekt van een leeg Adres boek en je hebt mobile me ook leeggemaakt ( om zo te proberen dubbele entries te vermijden) en in outlook zet je de sync aan (zie plaatje) zie je zo je al je contacten in outlook verdwijnen.De sync of merge of hoe je het ook noemen wilt werkt blijkbaar in één richting ?? Alleen als je een nieuw contact aanmaakt in outlook, verschijnt dat ook in het adres book en waarschijnlijk ook op mobile me, maar dat heb ik niet kunnen controleren !

Nu heb ik mijn contacten toch netjes in outlook, die gesynt is met het adres book. Alleen is dit heel vreemd: bekijk in deze afbeeldingen het aantal contacten maar eens:

En wat uiteindelijk op mijn Iphone staat, dat tart alle verbeelding, die contacten lijken nog wel van een paar jaar terug te zijn.. zoals gezegd, bij mij werkt dat voor geen meter !

De vaak geprezen Mac development afdeling van Microsoft is nu wel erg kort door de bocht gegaan begrijp ik.
    Het ontbreken van een goed werkende sync is voor velen ( heb even gebrowsed op het net ) een bron van ergernis.

Enfin, ik blijf het stupide vinden dat Apple 3 afzonderlijke applicaties nodig heeft om mail, contacten en afspraken bij te houden, terwijl op dit vlak, Microsoft reeds jaren toont dat het ook anders kan.

Microsoft heeft, denk ik, te snel beslist om de final relaese uit te brengen !

En beide firma’s lijken me steeds wereldvreemder te worden, vechtend voor hun grote gelijk, en voorbijgaand aan het belang en de manier waarop de consument met deze zaken wenst om te gaan !

Hoe ik dit allemaal netjes en vooral eenvoudig voor mekaar kan brengen…ik weet het niet meer?

Johny

Bijdrager
    iberno

‘iberno, met alle respect, je blijft maar praten over calender en mail, maar de vraag is toch duidelijk: contacten synchronizeren of mergen.’

Nou zo duidelijk vond ik dat dus niet maar meneer reageert ook niet meer en verteld ook niet of het probleem is opgelost en zo ja, hoe hij dit heeft opgelost zodat anderen er ook nog iets aan hebben. Maar goed. Feit blijft wel dat het allemaal lastig is zolang je een pop mail account gebruikt. Dan valt er behalve fysiek syncen (iPhone aan pc linken) niet zoveel te syncen. Contacten, mail of agenda maakt niet uit.

De problemen die jij omschrijft herken ik met MobileMe niet. Al mijn syncs (iPad, iPhone, iMac en Macbook) lopen perfect. Dus mail, contacten en agenda. Ik denk dat het niet zo goed compatibel is met Microsoft software… Maar nogmaals, daar zal het wel aan het soort mail account liggen die de succesfactor bepaald.

Bijdrager
    Johnyw

De reden dat ik niet meer gereageerd is dat ik nooit een email krijg als er een reactie is…

Bijdrager
    Johnyw

Dir gezegd zijnde, al mijn syncs lopen niet goed. Agenda doet het al helemaal niet, adres boek, voor mij waardeloos, want mijn contacten zitten in Outlook (vroeger entourage).

Eigenlijk belachelijk dat ze bij Apple nog altijd drie programma’s nodig hebben die perfect in één kunnen ondergebracht worden. Ik ben er nooit over te spreken geweest, en ben nochtans een Apple gebruiker van het aller aller eerste uur…

Bijdrager
    HenkRoest

Beste Remco,

Ik maak sinds een paar maanden ook gebruik van Outlook 2011 op mijn MacPro maar helaas werkt de sync met mijn IPhone-4 ook niet. (Agenda , contacten, notes etc.)
    Heb al van alles geprobeerd en gegoogled maar helaas.
    Voorheen maakte ik gebruik van Entourage en daar werkte de sync met de Iphone uitstekend.
    I-call en addressbook sync-en wel met de Iphone maar die blijven qua look en functionaliteit een stuk achter bij Outlook dus dat is voor mij geen optie.
    Dus….toch maar weer terug naar Entourage tenzij jij inmiddels een oplossing hebt gevonden.

mvg

Henk

Bijdrager
    Johnyw

Het zou nochtans in principe makkelijk moeten zijn.
    In Outlook 2011 sync je met adres book, en die op zijn beurt met mobile me en dan Iphone.
    Het probleem is dat die eerste sync rare bokkensprongen maakt, het is meer een soort merge en ik ben er nog steeds niet achter hoe ik dan dubbele entrees kan vermijden…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.