12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennissimeau

Synchronisatie Office voor Mac 2011 Outlook en iCal (mbt iPhone)

Goede avond,

Sinds gister ben ik de trotse licentiehouder (bezitter kun je het volgens mij met software niet echt noemen, toch?) van OFM 2011 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen. Hierbij zit dus ook Outlook. Outlook maakt dit pakket meteen 100 euro duurder dus ik vind het zonde om het niet te gebruiken, dus wil ik het een kans geven.

Máár… Ik heb een iPhone. En aangezien ik mijn telefoon ook als agenda gebruik voor school, sync ik met iCal normaliter de agenda heen en weer. En hier zit het probleem ook… Outlook synchroniseert niet met iCal waardoor er dus geen gesyncte kalenders bestaan op mijn computer.

Wanneer ik ga Googlen vind ik, en ook dat is schaars, alleen online diensten die via internet de hele boel synct. Als je nou 20 computers hebt binnen ’n MKB ofzo dan is dat handig, maar binnen een computer is het natuurlijk kolder om dat via die weg te doen. Overigens… Bellen en Mailen met Microsoft levert ook niet veel resultaat op, alleen dat ze je niet kunnen helpen :

Wij willen u natuurlijk graag van dienst zijn bij het beantwoorden van uw vraag. Ons team ondersteunt alleen maar de installatie en de-installatie van Mac Os en het opstarten van Office. Synchronisatie met Ical valt niet bij die ondersteuning.

Heb ook nog suggesties naar die Windhozen gemaild om dit in de toekomst te verwezelijken of desnoods een plug-in voor iTunes te maken, maar dat zal weinig uitwerking hebben ben ik bang.

Kortom… Weet iemand een Offline programma/methode die deze synchronisatie levert?

Bij voorbaat hardstikke bedankt!

Dennis :slant:

Bijdrager
    064harry

Volgens mij heb je gewoon recht op een jaar lang ondersteuning van de helpdesk hoor!
    Dus niet alleen het installeren en opstarten. (staat toch op de achterkant van je doosje?)
    Ik zou zeggen…….. bel ze weer effe.

Moderator
    Poezenbeest

Ik vrees dat Microsoft het in eigen stal houdt en je doorverwijst naar Exchange. De iPhone kan dat namelijk aan en Outlook werkt er seamless mee.

Bijdrager
    Johnyw

Exchange…daar wil ik nu echt wel wat meer over weten ?

Bijdrager
    Dennissimeau

Mja… Exchange… moet je bedrijf dan ook maar net ondersteunen. Bovendien is het pakket ook voor thuisgebruik dus sowieso heeft ’t gros dan geen exchange server. Ook op het Mac gedeelte van de Microsoftsite zijn er heel veel mensen die zeggen deze ondersteuning graag te willen hebben. Ik hoop dan oook dat Microsoft dat gaat doen.

Maargoed… voor de tussentijd… weet iemand dan een 3rd party programma die desktop syncing doet? (Ben nu op me werk zonder Macs maar kan iSync deze functie toevallig ook vervullen?)

Grtz,

Dennis

Bijdrager
    Ganymedus

[s]
    Hmm je zou toch zeggen dat wanneer je je agenda koppelt met een (caldav) gmail account dat je hem weer via de exchange mogelijkheid van je iphone kunt syncen?
    Kwestie van iMap settings
    [/s]

Na een beetje rommelen zie ik dat dat niet mogelijk is. Interessant dat Office 2011 geen caldav geïntegreerd heeft. Ik neem aan dat MS of een externe partij dit met de tijd wel zal regelen middels een patch oid.

Bijdrager
    Dennissimeau

Als ik wat fora en blogs lees waaronder die van Microsoft zelf, kom over onbepaalde tijd wel een functie die deze taak vervuld. Ten tijde van het maken van office was het nog niet geperfectioneerd maar ze wilden wel al de rest van het pakket lanceren…. Nja… Het zij zo. Laten we hopen dat er snel een update komt :(!

Bijdrager
    Dennissimeau

Ik kom steeds meer tekortkomingen tegen in Outlook 2011 :(… Zo kun je ook geen tweede uitgaande mailserver instellen… Iets wat bij Mail wel kan en vooral erg handig is bij laptops natuurlijk. Missers bij microsoft.

Bijdrager
    EclipX

Ik zit er ook achter te zoeken, en vind nergens iets nuttig.

Ik sync elke dag mijn gsm met iSync, en dat werkt zonder problemen, zolang ik iCal gebruik… ik heb nu Outlook 2011 staan, en ik kan nergens iets vinde zodat ik de Calendar & Contacts van Office kan syncen met iSync

edit: heb dit gevonden, maar ’t is alleen maar voor je Contacten, dus niet voor je Agenda ='(

http://mac2.microsoft.com/help/office/14/nb-no/outlook/item/748ea995-465e-4c40-88d2-7669c7f37a0d

Bijdrager
    JJmac

Op andere fora gelezen, dat dit niet gaat lukken, je kan ook sync. met Gmail en dat werkt perfect.

Bijdrager
    Johnyw

Hoe doe je dat precies, dat syncen met Gmail?

Bijdrager
    kortlontje

Is het inmiddels iemand gelukt? Ben al twee dagen ermee aan het strijden.
    Zonder succes helaas..:cry:
    Het lieft wil in syncen met Gmail maar mag ook met MobileMe. Iemand tips?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.