4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    skelamax

Synchronisatie iPhoto naar iPad van slag (mixed de foto's van diverse mappen)

Via iTunes zet ik altijd (zoals dat iedereen waarschijnlijk doet) mijn foto’s van iPhoto over op mijn iPad. Op mijn iPad staan dan na de synchronisatie ook alle mappen en foto’s zoals in iPhoto op mijn iMac.

Maar nog eens goed gekeken naar de mappen is er sinds de laatste synchronisatie iets raars aan de hand. Op de iPad staan wel alle mappen zoals bedoeld en gesynchroniseerd echter met alle foto’s van de diverse mappen echter alle foto’s door elkaar heen gemixed. Daardoor zijn bijvoorbeeld ook andere ‘hoofdfoto’s’ voor een map geselecteerd op de iPad (als in iPhoto).

Al een paar keer de iPad van alle foto’s ontdaan er er weer nieuw er opgezet. Itunes kopieert dan alle map-namen en derhalve ook aantal mappen perfect gooit echter alle foto’s door elkaar.
    Kent iemand dit probleem en weet een oplossing.

NB#1: het lijkt erop of alleen “ouder” mappen gemixed zijn. Want de laatste 4 mappen (vakantie 2011) mixed hij niet door elkaar.
    NB#2: Tijdje geleden had ik problemen met de upgrade naar iPhote’11 (gaf geen miniatuur plaatjes meer weer, alleen lege vierkantjes ‘ter grote van de miniaturen’. Heb toen (heel) iPhoto via Option/Cmd opnieuw moeten laten opbouwen. Daarmee was dat probleem opgelost maar nu lijkt daardoor de synchronisatie iPad en iPhoto van slag! Please help?

Bijdrager
    bjk

Ik heb hetzelfde al een paar keer gehad en de meeste simpele oplossing tot nu toe vond ik om de chache van iPhoto leeg te gooien. Dat werkt bij mij, nock on wood, nog steeds als noodoplossing tot er weer een update komt.

Bijdrager
    skelamax

Thanks bjk,
    door jou tip verder gaan zoeken op het web en is blijkbaar een “bekender” probleem.
    Hoop dat Apple zelf snel komt met een oplossing / update
    Ga nu maar eens vanavond kijken of jou tip mijn probleem ook oplost

Probleem ook veel besproken op Apple forum zie daarvoor:
    https://discussions.apple.com/thread/2700338?start=0&tstart=0

https://discussions.apple.com/message/15119540#15119540

Bijdrager
    bjk

Klopt, zo was ik er zelf ook achter gekomen had alleen de links niet meer bij de hand. Er is ook onder SL een keer een patch hiervoor geweest maar sinds Lion is het weer raar,……inderdaad maar wachten en hopen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.