5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Synchronisatie iCal op diversen apparaten?

Ik heb op de volgende apparaten iCloud ingesteld: iMac, ipad 2 en iPhone (4s).
    De syn op iPad en iPhone gaan goed. Maar de syn op iMac met iCal minder.
    Als ik mutaties in iCal op mijn iMac aanbreng worden deze niet gesynchroniseerd.
    Wat wel lukt is als ik deze mutatie in iCloud Agenda aanbreng.
    Hoort dit zo?

Nu zijn de gegevens in iMac ’s iCal en die van iCloud’s Agenda verschillend.
    Kunnen deze ook gesynchroniseerd worden en zo ja hoe?

Slot opmerking: Ik vind dit nog al verwarrend, waarom moet ik als ik in de agenda op de Mac werk, nog eens apart werken in de iCloud agenda?

peterwillem

Bijdrager
    makoe

op je iMac moet je hoogstwaarschijnlijk even je agenda veranderen. Deze zal nu op “op deze mac” staan.
    Als je iCal opent op je iMac kun je linksboven je agenda’s bekijken en/of toevoegen.
    Hier moet je iCloud aanvinken. Of toevoegen, met je Apple-ID. succes

Toevoeging: uiteraard moet je Imac wel op Lion draaien.

Bijdrager
    peterwillem

makoe,bedankt,
    mijn iMac draait op Lion. Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en op mijn iCal Mac heb ik iCloud aangevinkt. (stond al aangevinkt).
    Vervolgens een mutatie in mijn iCal MAC aangebracht maar deze wordt niet gezien op de iCal in de overige apparaten en ook niet in iCloud iCal op de Mac.
    Overigens als ik een mutatie in de iCloud iCal aanbreng wordt die wel overgebracht naar de iPad en Iphone, maar met een tijds verschil van 8 a 9 uur (later).
    Staan die ical’s op andere tijdszones? Zo ja waar kan ik dat zien?

peterwillem

Bijdrager
    makoe

Ik bedoelde anders dan dat je gedaan hebt.

Open iCal, je ziet nu de agenda in je scherm.
    Op de agenda zelf zie je links boven “agenda’s” staan.
    Klik hier op en je agenda’s verschijnen. Waarschijnlijk ook “op mijn mac”.
    Hier kun je dus kijken of je iCloud erbij hebt staan.
    Staat deze erbij dan moet je deze aanvinken en “op mijn mac” uitvinken.
    Staat deze er niet bij, dan kun je deze toevoegen (op plus drukken naast “agenda’s”)
    Ik denk dat je op je iMac in de agenda “op mijn mac” aan het werken bent.

Kijk eerst hier eens naar.

Bijdrager
    peterwillem

In iCal op mijn Mac zijn onder Agenda’s zowel Calender op mijn Mac als iCloud thuis aan gevinkt. Plus nog wat andere zoals feestdagen etc.
    Heb nu Calender op mijn Mac uit gevinkt.

Het tijds verschil probleem heb ik op gelost door in de online iCloud pagina de juiste time zone in te stellen.Stond nog op Culpertino tijd.

Met deze instellingen lijkt het te werken, zij het met wat vertraging.
    Dus als ik een activiteit in voer in de iCal van mijn iMac komt het met enige vertraging ook over op:
    de on line iCloud agenda, iCal op iPad en iCal op iPhone.
    Ik zag dat op mijn iPhone bij Agenda alles aan gevinkt staat, dus zowel Alle (van mijn Mac) als alle (iCloud),
    Daar het werkt verander ik daar maar niets aan.

peterwillem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.