4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    hevo88

Synchronisatie E-mail werkt niet voor nieuwe mail account

Beste forumleden,

Eerder deze week heb ik (met veel gedoe bij instellen van SMTP, POP etc) een mail account toegevoegd in mail op mijn iMac, MacBook, iPhone en iPad. Synchronisatie van de mails die ik via deze nieuwe account verstuur of ontvang, werkt niet goed. Wanneer ik bijvoorbeeld op mijn iPhone een E-mail van nieuwe account versleep naar een map kom ik, bijvoorbeeld bij opstarten van mijn iMac, dezelfde E-mail daar nog tegen in mijn inbox als niet gelezen. Heeft iemand misschien een idee waarin dit kan zitten? Moet nog wel toevoegen dat ik bij installeren van de account ook allerlei meldingen kreeg over problemen met certificaat van de server. Misschien is dat ook van invloed. Dank alvast voor jullie reacties.

Bijdrager
    piebas

Dat kom (zeer waarschijnlijk) omdat je het account als pop-account hebt ingesteld.
    Dan heeft elk apparaat z’n “eigen” lokale mappen (postvak in, verzonden e.d)
    Dit kun je alleen oplossen door het account met imap te gaan gebruiken, dan koppel je de mappen die op de server staan en is het op elk apparaat hetzelfde.
    Niet alle mailservers ondersteunen imap.

Bijdrager
    hevo88

Dag Piebas, dank voor je input. Ga uitzoeken of dat gaat lukken.

Bijdrager
    hevo88

Aanmaak account met IMAP is gelukt op de iPhone, iPad en MacBook. Dus dat is al een goede verbetering. Echter op de iMac lukt het niet. Hoewel ik gebruik maak van identieke instellingen als op de MacBook blijft de iMac terugkomen met de melding dat het programma Mail geen verbinding kan maken met de account. Beide machines draaien met OS X 10.9.1. Heeft iemand misschien nog tips voor mij? Dank alvast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.