8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MDW

Synchronisatie agenda via iCloud

Ik gebruik mijn agenda op iPhone en iPad.
    Synchronisatie gaat via de iCloud.

Als ik iets via de iPhone in de agenda zet (b.v afspraak_1), dat verschijnt deze heel snel in de agenda op de iPad. Dat werkt dus.

Als ik iets via de iPad in de agenda zet , (b.v afspraak_2) dat verschijnt dat niet in de agenda op de iPhone. Dat werkt dus niet.
    Indien ik nadien echter een wijziging (b.v afspraak_3) via mijn iPhone in de agenda zet, dan gebeuren er twee dingen:
    1) afspraak_3 verschijnt op mijn iPad.
    2) afspraak_2 wordt ook zichtbaar op mijn iPhone.

Dit laatste betekent dat mijn iPhone vanuit de iCloud geen trigger krijgt om een wijziging aan de agenda aan te passen, of dat de iPhone niet regelmatig in de iCloud gaat kijken of er nieuwe data beschikbaar is.
    Wanneer mijn iPhone zelf een wijziging doorvoert, werkt dit als een trigger, en neemt hij wel de data uit de iCloud over.

Ik heb zowel op de iPhone als de iPad de verbinding met de iCloud verbroken door uit te loggen, en nadien terug in te loggen, maar dit gaf geen oplossing aan het probleem.
    Heb ik dan toch ergens iets verkeerd geconfigureerd ?

Bijdrager
    Martin55

Vraag: heb je ook “gedeelde agenda’s” ingesteld staan en staan beide devices wel op dezelfde standaardagenda?
    En zijn verder alle instellingen gelijk, zoals tijdzoneprioriteit, synchroniseer laatste maand, begin week op .. enz.

Edit: verder neem ik aan dat bij iCloud op beide apparaten, de agenda’s staan geselecteerd?

Bijdrager
    MDW

Het feit dat Afspraak_2 op mijn iPhone agenda wel verschijnt nadat ik een andere afspraak op diezelfde iPhone heb ingegeven bewijst dat het wel degelijk om dezelfde agenda gaat.
    Alle instellingen zijn identiek op iPhone en iPad.
    Het enige verschil tussen beide is dat de iPhone niet automatisch een update van de data uitvoert, …. Maar ik zie nergens iets waarmee ik dit kan instellen

Inactief
    Anoniem

Staat Push aan op je iPhone?

Bijdrager
    MDW

Nou, “push” is mogelijk de oplossing, … maar waar kan ik dat vinden?
    Wordt er dan vanuit iCloud een trigger gegeven aan de iPhone?

Inactief
    Anoniem

Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Nieuwe gegevens

Kans is overigens groot dat het al aanstaat. Misschien dat je het dan even uit- en weer aan moet zetten. Hier zijn nog wat mogelijkheden: ical not syncing since ios 8 update

Wordt er dan vanuit iCloud een trigger gegeven aan de iPhone?

Correct!

Bijdrager
    MDW

Bedankt jv65, ik wist niet waar die push-instelling moest gezocht worden.
    De synchronisatie blijkt nu perfect te werken

Bijdrager
    Miep

Hallo allemaal.
    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het volgende probleem. (Dat ik weer voor iemand anders moet oplossen.)
    Ik heb voor een koppel die beiden de nieuwe iPhone 7 hebben gekocht.
    Een gedeelde agenda gemaakt. Dit werkt natuurlijk perfect. En ze maakte er al flink gebruik van. Nu heeft hij een pc gekocht. (Helaas geen mac)
    Ik heb hen daar iCloud opgezet. Als hij nu een agenda punt toevoegt via iCloud op pc dan komt het meteen binnen op de gsm van z’n vrouw.
    Maar niet op zijn gsm ?!?!?
    We hebben alle instellingen naast elkaar gelegd. Alles staat hetzelfde. Alle tips al nagegaan via Google. Maar we komen geen stap verder. Via de pc wil er maar geen agenda punt bij komen op z’n gsm. (Ze hebben ieder hun eigen Apple ID daarom die gedeelde agenda)
    Wie kan mij helpen. Zodat ik hen weer een plezier kan doen.

Djw alvast voor alle hulp

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.