4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    marijkedv

Synchronisatie 2 iphones, 2 computers zonder iCloud

Ik wil jullie eens het volgende voorleggen in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik beschik over een iPhone 3 die gesynchroniseerd is met mijn iMac.
    Sinds gister een nieuwe iPhone 4S in huis, die ik wil synchroniseren met mijn MacBook Pro.
    Beide computers zijn niet helemaal up to date waardoor ik iCloud niet kan gebruiken.

Wat ik zou willen: de gegevens van mijn oude iphone overzetten op de nieuwe iphone.

Hoe ga ik dit doen zonder gegevens te verliezen?

Moderator
    Strifer

Sync de oude met iTunes en maak een reservekopie. Zet vervolgens die sync met reservekopie terug op je iPhone 4S. Gaat allemaal via iTunes.

Mocht het toevallig mis gaan, dan is er nog geen man over boord: je hebt alles nog op je iPhone 3 staan en kan je het nog een keer proberen.

Bijdrager
    marijkedv

Het punt is alleen dat ik de iPhone 4s wil synchroniseren met een andere computer, niet met de computer waarmee mijn iPhone 3 gesynchroniseerd is.

Moderator
    Strifer

Okay. Dat had ik even gemist;) Op zich moet dat ook kunnen, je moet alleen zeer goed bekijken wat je wel en niet gesynced wil hebben en dat de info op de MBP de info op de iPhone niet overschrijft. Anders ben je alsnog het haasje en kun je weer opnieuw beginnen (je hebt immers alles op de oude iPhone, de reservekopie (back-up) daarvan en alles op de iMac)

Welke gegevens wil je precies behouden? Is het geen mogelijkheid om de gegevens van de iMac de syncen of te integreren op de MBP? Dat heb ik ooit zo gedaan met bijvoorbeeld adresboek contacten van twee computers.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.