8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Brandgoose

synchr. iphone en adresboek iMac

Heb 3g met 4.2.1 en geen icloud of mobile me, daar zijn genoeg topics over. Sinds kort en ik vermoed sinds de laatste Lion etc. update wil adresboek niet synchr. met iphone en visa versa. Opnieuw alles geïnstalleerd. Foto’s en muziek geen probleem. Gaarne jullie hulp. Nieuwere iphone geen optie;-)

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Misschien even opnieuw instellen in iTunes (tabblad: info) als je je iPhone hebt aangesloten?

Bijdrager
    Brandgoose

IK heb een aantal groepen waarvan ik er een paar heb uitgeschakeld staan. Na inschakelen en synchr. zie je alle groepen incl adressen. Na diverse groepen te hebben uitgeschakeld zie je die ook niet meer terug op iphone zoals de bedoeling is. Maar als ik een adres nieuw invoer of op de iphone of imac wordt deze niet meer meegesynchr.

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb dat probleem ook ooit gehad. Maar bij mij waren ze (de nieuwe contacten) wel zichtbaar in Spotlight op de iPhone; niet in de lijst van contacten. Misschien is dat bij jou ook zo. Anders eens kijken bij de instelling Voeg contacten die buiten groepen op deze iPhone gemaakt werden toe aan: (Add Contacts Created Outside of Groups On This iPhone To:). Daar kun je aangeven waar nieuw aangemaakte contacten terecht moeten komen bij het synchroniseren.

Bijdrager
    Brandgoose

Gedaan. Toen stond op mijn iphone diverse verkorte adressen in een bepaalde groep bijgevoegd. Heb ook de data van het adresboek op iphone verwijderd en weer gesynchr. Blijft een rommeltje en er wordt gewoon de vernieuwde data niet gesyncht.

Bijdrager
    csteelooper

Al eens het volgende geprobeerd (maak voor de zekerheid eerst een back-up): Onder het tabje Info in iTunes, in het gedeelte Geavanceerd staat een optie ‘Informatie op deze iPhone vervangen’ en daar kun je aangeven dat je één keer geforceerd alle info op je iPhone per categorie wilt vervangen door wat er op je Mac staat. Ik moet zeggen dat ik al heel lang heel weinig problemen heb met syncen, maar af en toe kan ’t erg lastig zijn…

Bijdrager
    Brandgoose

Opnieuw gedaan. Maar er is geen enkele vorm van sync tussen de iMac en iPhone vwb adresboek. De andere zoals muziek ed wel. Ik heb net mijn contacten van de iphone verwijderd en daarna weer gesynct. Hij zet het meeste weer terug behalve de adreswijzigingen en nieuwe groepen die ik heb aangemaakt nadat dit probleem zich voordeed. Dus er is wel enige sync maar geen updates.

Bijdrager
    Brandgoose

Ik ben er gellof ik wel uit. Blijkt te maken te hebben met iCloud. Ik had deze geactiveerd (en dat werkt niet met de 3G) en nu denk ik dat het probleem daarna is ontstaan. Nu heb ik iCloud weer eens ge(de)aktiveerd en nu wordt ook adresboek weer gesynct. Gelukkig maar. Bedankjt voor jullie inbreng.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.