3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ST

Syncen van apps stagneert na upgraden van iOS 5 naar 6 (iPhone 4)

Hallo allemaal

Sinds mijn upgrade van iOS 5 naar 6 heb ik dit rare probleem:
    Apps die sinds die tijd geüpdatet kunnen worden krijg ik niet meer gesynced naar mijn iPhone 4. Ook een nieuwe app wil niet meer geïnstalleerd worden op de iPhone. Het blauwe voortgangsbalkje komt tot de helft en blijft dan stilstaan.

Tijdens het synchroniseren met iTunes verschijnen de gebruikelijke ‘boodschappen’ in de bovenste balk (stap 1 van 7, kopiëren van {app} etc.). Zodra het syncen volgens iTunes klaar is verdwijnen deze meldingen maar de apps zijn niet geïnstalleerd (balkje tot de helft en de app is niet te starten).

Op een (vastgelopen) icoontje drukken zodat ze gaan wiebelen om zo een app te verwijderen gaat niet, er verschijnt geen kruisje op de app. Op de rest wel.

Apps via iTunes van de iPhone verwijderen kan wel. Opnieuw syncen heeft geen zin, zelfde resultaat.

Apps via iTunes verwijderen en vervolgens via de appstore op de iPhone opnieuw installeren werkt ook niet. Onder het icoontje van de opnieuw te installeren app staat ‘Wachten’ De voortgangsbalk loopt nu helemaal niet (blijft zwart).

Apple ID uitloggen en opnieuw inloggen werkt ook niet.

Ik wil nog niet de iPhone helemaal leeghalen en opnieuw restoren. Alleen als het echt niet anders kan.

Sorry voor deze lange vraag maar ik heb behoorlijk op internet gezocht en al verschillende mogelijkheden geprobeerd.

Wie kan mij verder helpen of heeft ditzelfde probleem?

Bijdrager
    Rudyanto

Ik had hetzelfde probleem. Simpele oplossing ontdekt. Je moet je wifi lease vernieuwen. Dus ga naar instellingen, dan naar wifi, tik dan op het blauw/witte pijltje van betreffend wifi netwerk, scroll naar beneden en tik op vernieuw lease en klaar is Kees.;-)

Dit was de oplossing die bij mij werkte & hopelijk ook bij jou.;-)

Bijdrager
    ST

@ rudyanto: bedankt voor je reactie. Het was helaas niet de oplossing. Syncen doe ik overigens meestal via het kabeltje. Uiteindelijk de helpdesk van Apple gebeld. Die adviseerde, nadat ik verteld had wat ik allemaal al geprobeerd had, om een systeemherstel te doen. Dat uiteindelijk maar gedaan. Backup erop en klaar. Alles doet het weer.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.