13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ngommers

Sync van mail, contactpersonen en agenda

Goedenavond,

Ik hoop dat ik het in het goede forum neer zet en ik weet dat er ook al veel meer mensen deze vragen hebben gesteld maar ik heb nog geen werkend antwoord kunnen vinden.

Ik ben sinds kort overgestapt naar een Macbook Pro en wil voorlopig mijn Windows PC ook nog blijven gebruiken. en zal deze week een iphone 4 krijgen.

Nu wil ik graag al mijn contactpersonen en me agenda syncen.
    maar ook graag de mail.

Wat heb ik nu:
    Windows met Outlook 2010 waar al mijn mail, (meerdere pop accounts, kan het wel omzetten naar imap maar dan worden het allemaal lossen imap accounts, evt doorsturen is ook wel mogelijk dat het in 1 inbox komt, maar als iemand dan een mail stuurt aan [email protected] hoe kan ik dan antwoorden met pietje en niet dat die standaard met bijvoorbeeld klaasje antwoord) verder heb ik mijn agenda en contact personen hier inzitten.

De agenda heb ik momenteel via gmail sync met me macbook.
    Ik zie dat het op de mac ook mogelijk is om dit met de contacten te doen maar hoe doe ik dat dan vanaf outlook op windows.

en op mijn macbook heb ik outlook 2011 for mac staan maar kwam er achten dat syncen dan heel lastig wordt dus ga nu maar gewoon gebruik maken van de losse programmatjes van mac zelf.

Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen.
    MobileMe heb ik al naar gekeken die doet het prima, alleen dan heb ik nog steeds de mail niet sync lopen. en vind hem vrij prijzig.

Alvast bedankt,
    Groeten,
    Nicky

Bijdrager
    stavos

En toch is MobileMe een oplossing..
    Het kan goedkoper dan de 79 euro die Apple ervoor vraagt. Kijk eens op ebay rond en je kunt makkelijk 30-50% korting krijgen (en daar is niets illegaals aan).
    Verder kan je Mac / iPhone prima overweg met Gmail en alle andere mail opstellingen die je beschrijft.

Bijdrager
    ngommers
    stavos op 19 januari 2011

En toch is MobileMe een oplossing..

Het kan goedkoper dan de 79 euro die Apple ervoor vraagt. Kijk eens op ebay rond en je kunt makkelijk 30-50% korting krijgen (en daar is niets illegaals aan).

Verder kan je Mac / iPhone prima overweg met Gmail en alle andere mail opstellingen die je beschrijft.

Bedankt voor het antwoord,

Dan ga ik eens kijken op ebay voor een goedkoper mobileme account.
    Wat betreft die mail.

Stel dat ik 1 van mijn mailaccounts instel als imap, en de andere accounts laat door sturen naar die imap.

Hoe kan ik dan op de Mac en op Windows, bijvoorbeeld antwoorden met Weergavenaam: Pietje mailadres: [email protected] en op een ander mailtje vanuit de zelfde imap account antwoorden met Weergavenaam: Klaasje mailadres: [email protected]

Mocht dit in outlook op windows niet kunnen, is er dan een alternatief waarmee dat wel mogelijk is (en ook ondersteuning bied aan contactpersonen en een agenda?)

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet als hij wil syncen met Windows Stavos.

Ik zeg: Google.

Bijdrager
    stavos

Je kunt bij het versturen van een bericht in Mail (het standaard mail programma onder Mac OS) aangeven wat de afzender moet zijn;

Dit kan ook op een iOS device (iPad / iPhone / iPod touch)

@callin; true. In dat geval zou het via de webinterface moeten gebeuren. En anders inderdaad Google.

Bijdrager
    ngommers

Stavos, bedankt, dit blijkt ook in outlook op de pc te kunnen.
    alleen heb ik nog 1 vraagje hier over.

Op die manier kan ik het mailadres veranderen maar als die gene dan mail krijgt ziet die het mail adres staan en niet de weergavenaam is dat ook mogelijk dat elke account zijn weergavenaam mee zend?

Bijdrager
    stavos

Als het goed is wel. Ik heb ook bij ieder mail adres een weergave naam en die komen gewoon correct over (bij mijn weten). Mocht het toch anders zijn, kan dat natuurlijk altijd nog aan de instellingen van de ontvanger liggen..

Bijdrager
    jerome

Je kan bij Gmail ook via je eigen domeinnaam mailen, of binnen je gmail account andere emailadressen opnemen. Zie http://www.google.nl/a (gratis versie 7,5 GB per mailbox) agenda, mail en contacten in sync:) GRATIS

Bijdrager
    ngommers

Bedankt, ik ben begonnen met 2 accounts om te zeten tot 1 imap alleen is het me nog niet helemaal duidelijk.

Ik weet nu hoe ik verzend namens ander mail adrres maar hoe stel ik bijbehorende weergave naam voor dat mail adres dan in?

Bijdrager
    jerome

In Gmail of in je emailclient ? gebruik je eigen domeinnamen ?

Bijdrager
    ngommers

Nee outlook in mijn emailclient.
    En ik gebruik mijn eigendomeinnaam die gekoppeld is aan gmail, gmail heb ik als imap in outlook ingesteld.

Bijdrager
    jerome

Volgens mij kan je als je imap gebruikt alleen gmail als afzender gebruiken. Je kan wel je eigen domeinnaam via Google.nl/a laten lopen dan werkt het wel

Bijdrager
    ngommers

Inmiddels heb ik een en ander werkend en veranderd.
    Nu heb ik echt nog wel een vraag welke nog steeds niet duidelijk is en hopelijk leg ik hem deze keer wel duidelijk uit.

Ik heb outlook op de mac op de pc laten vervallen en alles over gezet naar me.com welke ik op mijn macbook ontvang. als imap in mail.

Bij het emailadres heb ik de verschillende mail adressen ingevuld gescheiden door een komma.
    dus: [email protected], [email protected], [email protected]. nu kan ik mooi selecteren met welk mail adres die verzonden moet worden.

alleen nu wil ik elk adres ook een aparte weergavenaam mee geven. namelijk [email protected] de bedrijfsnaam, [email protected] de naam Pietje + Achternaam mee geven. dus als iemand een mail ontvangt van info staat er de bedrijfsnaam bij, komt het via pietje staat er gewoon de persoonlijke naam van pietje. is dit mogelijk?

En is dit zelfde ook mogelijk vanaf de iphone? zodat ik daar ook namens alledomein namen kan verzenden? en hoe stel ik dat nu in want het nu ingesteld als mobileme en kan er alleen mee verzenden met mij me adres.

Alvast bedankt voor de reacties,

Met vriendelijke groet,
    Ngommers

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.