6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    oudeheer

Sync probleem met Icloud foto’s

Ik heb een hardnekkig probleem met Icloud. Ik heb recentelijk geswitched van Android (Samsung) naar een Iphone 11. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van een app om mijn data over te zetten. Dat werkte op zich aardig, ware het niet dat hij alle foto’s (dus ook die uit whatsapp) in foto’s meende te moeten plaatsen. Dat wil ik (natuurlijk) niet – ik wil daar alleen foto’s zien die ik zelf heb gemaakt. Maar voor ik dat door had, had de Iphone overnight mijn Icloud-foto’s cloud gevuld met 4GB aan data. Ik heb de Icloud op mijn Iphone vervolgens uitgezet (denk ik – hij staat nu in ieder geval uit), en ben online bezig geweest de boel op te schonen in de Icloud. Daar heb ik nu weer enige GB vrij.

Op de IPhone vervolgens alle foto’s verwijderd uit foto’s, ook de verwijdere foto’s map leeggemaakt. Er staan nu nog 2 foto’s in Fotos op mijn Iphone. Echter, als ik nu het Icloud vinkje weer aan probeer te zetten, zegt hij dat er 8GB aan foto’s op mijn Iphone staan, en dat er niet genoeg opslagruimte op de Icloud is. Volgens mij klopt dat niet, maar hoe kom ik hier vanaf?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

google Foto’s gaan gebruiken.

iCloud is alleen goed als je de betaalde versie neemt,

anders is het letterlijk waardeloos (behalve Fotostream, dat is slim en goed, dus dat kan aan, maar de rest uit)

Bijdrager
    gipsman

1. In whatsapp: stop de transfer van foto’s en video’s naar de foto app. ( zet ‘bewaar in foto’s’ uit)

2. Ga naar jouw iCloud online. Verwijder ook daar alle whatsapp foto’s in Foto’s in jouw iCloud.com account online ( kan via iPhone, maar gebruik liever een pc of mac)

3. Zet icloud sync weer aan. Je eigen foto’s moet nu terugkeren naar je iPhone en de whatsapp foto’s zouden weg moeten blijven. Kan tijd in beslag nemen.

Het is bewerkelijk maar redelijk veilig denk ik. Je wil niet al je eigen foto’s kwijt geraken.

Tip: Neem inderdaad de betaalde versie. Is slechts €1/maand voor 50GB

Bijdrager
    oudeheer

@Gipsman:

Dat had ik al gedaan, maar het probleem begon dus bij stap 3.
    Maar het is inmiddels opgelost. Het probleem was dat vanuit Fotos de verwijderde foto’s folder niet leeg te maken is. Je kunt alles selecteren, en op verwijderen klikken, en dan LIJKT het of alle foto’s verdwenen zijn, maar dat is dus niet zo.. Als je dan weer deze folder opent dan staan ze er doodleuk weer. Beetje raar, ik weet niet of iemand dit herkent, maar bij mij werkt dat zo. Daarnaast wil ICloud blijkbaar ook de verwijderde bestanden uploaden, maar dat ging niet vanwege de grootte. Beetje raar dat dat zo werkt.

Uiteindelijk via Instellingen – Algemeen – IPhone-opslag de bestanden weg kunnen gooien. Daarna lukte het me om Icloud synchronisatie weer aan te zetten.

Groet,
    Peter.

Bijdrager
    gipsman

Prima! Maar vergeet niet whatsapp>instellingen>transfer foto’s af te vinken, als dit niet meer wil.

Bijdrager
    oudeheer

Dat was me wel bekend. Probleem werd initieel veroorzaakt door al te enthousiast overzet programma van Android naar IPhone, en daarna door tegenspartelende Fotos app.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.