10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    marienvanwesten

sync met Outlook in iCloud

Ben een newbie op de iMac, dus misschien een domme vraag. Probeer het toch maar….
    Weet iemand al of je je agenda, mail, notities, taken en adresboek in Outlook straks ook kunt synchroniseren in iCloud? En hoe sync je dat dan weer op je iPad of iPhone. Zijn daar dan weer speciale apps voor? Of heb je andere programmatuur nodig op alle apparaten?

Alvast bedankt voor de tips.

Marien van Westen

Bijdrager
    mtooster

Daarvoor brengt Apple het ‘iCloud control panel’ voor windows uit.
    Daarmee kun je je outlook agenda’s en contactpersonen met outlook synchroniseren.

Op je iOS apparaten heb je dan natuurlijk geen extra apps nodig, dat zit nou juist in het systeem ingebakken.

Overigens staat er op de website van Apple al aardig wat info over iCloud, en alles zal nog wel wat duidelijker worden als iCloud daadwerkelijk beschikbaar is voor iedereen.

Bijdrager
    marvand

@ tooster.
    Kan jij mij dan uitleggen wat er dan ingebakken zit in het OS??

Zover ik het weet is het namelijk niet mogelijk wat Marien wil doen.

Marien geeft aan dat hij nieuw is op de iMac. Ik ga er dus vanuit dat hij Office voor Mac heeft.

Wat ik tot nu toe voor elkaar krijg is een soort van sync verbinding is tussen de officeonderdelen agenda en contactpersonen, de overige door marien benoemde onderdelen krijg ik niet aan de praat

Bijdrager
    marienvanwesten

Ik heb idd sinds 10 dagen een iMac met Office voor de mac. En een iPad voor onderweg en om presentaties te geven (ben zelfs. trainer). Synchroniseren is voor mij noodzaak.

Bijdrager
    mtooster

Ah…. Office for Mac… dat verandert de zaak inderdaad.
    Sorry daar had ik even overheen gekeken….
    En nu weet ik dus inderdaad niet of dat allemaal zo makkelijk is.

Mail kan natuurlijk (vrijwel) altijd, je kunt gewoon hetzelfde mailaccount ook op je iOS apparaat instellen.
    Als je daarvoor nu Exchange gebruikt, dan kun je je exchange account in iOS instellen en gaan je contacten uit Exchange ook direct mee, maar dat heeft verder niets met iCloud te maken.

Als je geen exchange gebruikt rest de vraag waarom je dan wel Outlook gebruikt en niet Mail & Adresboek van OS X?
    Vind je dat makkelijker werken of heeft dat andere redenen?

Bijdrager
    marvand

Ik denk dat Marien hetzelfde probleem heeft als ik.

Op mijn werk werk ik met office, dat ben ik gewend en werk gewoon goed. de alternatieven van Apple vind ik persoonlijk minder lekker werken.(ook omdat ik dit dus al jaren office ben gewend)

Ook merk ik dat als je wat ” zwaardere” documenten heb (met was complexere elementen erin) Pages of Number helemaal niet zo goed compatible zijn met office.

Tot nu toe maakt ik gebruik van dropbox om alles ” mee te nemen”. Ondanks dat ik mijn iPad een van mijn beste aankopen vind, blijf ik een nadeel vinden dat het apparaat voornamelijk geschikt is om te consumeren en niet om te produceren (als je een goede aansluiting wil hebben bij je huidige werksituatie)

Bijdrager
    Marius1976

Heeft iemand hier al een oplossing voor die een leek als ik ook snapt?

Ik wil graag in Outlook (Office 2011 (OS X Lion) de contactpersonen van m’n iCloud zien; net zoals ik ze ook kan zien op m’n Windows PC in Outlook 2010.

Dat zou very handy zijn.

Groet
    Marius

Bijdrager
    iJack

Is hier geen oplossing voor? Ik wil ook graag met outlook voor de Mac werken, mail is natuurlijk geen probleem maar de agenda syncen met iCal is me helaas nog niet gelukt. Weet iemand de oplossing?

Bijdrager
    Jorgezijlstra

Ben zelf een tijd bezig geweest met dit probleem. De sync werkt gewoon niet goed.
    Uiteindelijk via gmail een sync gekregen maar na heel veel frustratie en de intro van iCloud toch maar outlook laten liggen en over gestapt naar iCal en Mac mail… Dikke gemiste kans van Microsoft aangezien ik de combi in outlook prettiger vindt.
    Heb je geen zin om te stressen over lege adressenboeken en drie dubbele agenda\’s zou ik je adviseren om te switchen.

Bijdrager
    Johnyw

Dit zou toch moeten lukken na de nieuwste updates van Office… spijtig genoeg is dat niet zo .
    Wil daar toch erg graag een oplossing voor ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.