12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    robies

Sync different!

Ik ben opzoek naar een beter sync oplossing dan mobile me (dus een betaalde service).
    Met perfecte ondersteuning van eigen e-mail accounts,met als pré het syncen van gelezen berichten.
    Op dit moment kom ik niet verder dan YouSync http://www.yousync.nl .
    Wat zijn de concurenten van mobile me, moet ik gaan denken aan Exchange.
    Ik heb een Macbook en een Iphone.

Ik hoor het heel graag, alvast bedankt!

Bijdrager
    t551248
    Bijdrager
    rogier visser fotografie

Al eens gedacht al imap mail ipv pop?
    Ik gebruik dit met laptop-mac pro- iphone enzo

Hier berichtje als gelezen dan overal als gelezen en vv

Bijdrager
    Zeekomkommer

Voor alleen het syncen van gelezen berichten heb je eigenlijk niets meer nodig dan een IMAP mailbox. En IMAP wordt tegenwoordig bijna door alle providers ondersteund. Zelfs GMail kan het tegenwoordig.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

IMAP is een goede optie. Ik gebruik het in combinatie met 2 Macs and een iPhone. Voor agenda kan je Nuevasync gebruiken. Voor agenda tussen Macs, contacts en preferences kan je Fruux (meer info) gebruiken. Voor files heb ik hier wat opties. Allemaal gratis.

Bijdrager
    robies

kijk daar kan ik wat mee.

Bedankt!

Bijdrager
    ivan92

Maar IMAP werkt volgens mij ook bij Mobile Me :?

Je e-mail is overal hetzelfde.
    Dankzij de IMAP-technologie ziet MobileMe Mail er overal hetzelfde uit. Of je je e-mail nu bekijkt op je computer, je iPhone, iPod touch of op het internet, gelezen berichten worden gemarkeerd als gelezen, andere markeringen blijven ook behouden en alle mappen zien er overal precies hetzelfde uit.

Al je andere emailadressen kan je dan naar dat emailadres laten sturen en voor verzenden kan je de andere accounts op al je machines instellen en kiezen vanaf welk emailadres je iets verzend.

Of ben ik nu heel onlogisch aan het denken? :sealed:

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”ivan92″

Maar IMAP werkt volgens mij ook bij Mobile Me :?

Of ben ik nu heel onlogisch aan het denken? :sealed:

Ja hoor dat werkt. Maar Gmail werkt ook en dat is gratis. En waarschijnlijk werkt het ook al met de e-mail adressen die je al hebt van je provider, webhost, of bedrijf. Dus waarom iets nieuws aanschaffen?

Bijdrager
    willemvonr

Het is toch zo dat Imap al je berichten in je webmail laat staan?
    Als dat zo is vind ik dat nadelig want dan zit je inbox snel vol..

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”willemvonr”

Het is toch zo dat Imap al je berichten in je webmail laat staan?
    Als dat zo is vind ik dat nadelig want dan zit je inbox snel vol..

Met IMAP blijven al je berichten op de server staan ja. Maar dat is natuurlijk een vereiste als je je mail synchroon wilt houden.

Bijdrager
    willemvonr

Oke, is er een manier om je mails synchroon te houden terwijl je hem op pop laat staan?

Bijdrager
    Zeekomkommer

Nee, want alle verschillende mail synchronisatie technieken werken met het principe dat er 1 centraal punt is waar alles bijgehouden wordt en dat is de mail server. Dus je moet al je mail echt op de server laten staan.
    En al zou je dat doen heb je aan het POP protocol nog niets omdat het POP protocol 1 richting verkeer is. De mail server weet bij gebruik van POP dus niet welke mailtjes jij leest op je computer.

Je moet in de eerste plaats je mail dus op de server laten staan en je moet IMAP of MAPI (Exchange) gebruiken.
    Als je te weinig plek hebt in je mailbox om al je mail op de server te laten staan dan kan je natuurlijk altijd om de zoveel maanden je oude mail verplaatsen naar een lokale mailbox op je Mac.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.