9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    rudi010

symbool in dock

hoi, uhh…ik denk dat ik laatst ergens iets gemist heb, maar sinds een dag of drie heb ik plotseling onder mijn download map in dock een balkje. In den beginne was die balk leeg…nu inmiddels een volle blauwe streep. Iemand een idee wat dat nou weer is? Of heb ik een prijs gewonnen?

Moderator
    Night

Nee, nog lang niet. Pas bij 10 volle blauwe strepen maak je kans op die gratis iPhone 6…

Maar nu serieus. Die “blauwe streep” geeft de downloadstatus van een (of meedere) bestand(en) aan. Als de balk vol is, is het bestand gedownload.
    Maar inderdaad. Hij zou moeten verdwijnen als de download compleet is.

Bijdrager
    Usain

Bij mij blijft hij ook staan, bugje in Yosemite..

Bijdrager
    rudi010

..zo heeft Yosemite me wel meer hoofdbrekens opgeleverd helaas. Constant gedoe met ATV3…zucht. moedeloos word ik er van. Microsoft waardig materiaal!

geen ATV3 in iTunes:

wel ATV3 in Bureaublad – dus alles over AirPlay

in iTunes dan dus aan te kiezen…

tijdens spelen van muziek:

ATV3 wordt opeens een airport express??

en vervolgens…

ik weet het, heeft niks te maken met mn post, maar wel met frustratie dat die zooi niet feilloos werkt. Inmiddels de ATV3 ‘teruggezet’ en een nieuwe naam gegeven.. Helpt iets…

Enfin, ander onderwerp. Ben benieuwd wat dat balkje dus gaat doen…..

Bijdrager
    wouter57

Dit bestond al toen ik SL draaide op mijn iMac maar is snel opgelost. Ga via de finder naar downloads en je ziet gelijk welk bestand hij nog aan het downloaden is. Verwijder dat bestand en herstart daarna je Mac en weg is het. Zie je geen onvoltooide download ? Ook goed nog steeds even goede vrienden maar herstart toch maar je iMac.

Bijdrager
    Usain

Ja dude oplossen is niet zo moeilijk, killall dock in terminal does the job. Maar het blijft kneus van Apple.

Bijdrager
    rudi010

:) daar had ik inderdaad al gekeken. stond niks te downloaden. Ik zal herstarten. dat gebeurt niet vaak geef ik toe. mac staat continue aan. bedankt voor de tips. ik ga het straks proberen. ik had deze nog nooit gezien….

Bijdrager
    GoeieDag

Je hoeft niet te herstarten.
    Mapje even uit de Dock halen en vervolgens de downloadmap uit de Finder weer in de Dock zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat probleem met het downloadbalkje in het Dock deed zich trouwens soms ook al voor onder Mavericks.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.