6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

Syc mail.app en iCal op MB met TB en Lightning op desktop

Hey,

omdat mijn MB te licht is om het zware Photoshop en Lightroom werk te doen, heb ik nog steeds mijn desktop met Windhoos XP als standaard staan op m’n buro. Daar staat quasi constant mijn Thunderbird met Lightning plugin open.

Maar als ik ergens naartoe ga (school, fotoshoot, vrienden…) heb ik altijd mijn Macbook mee. Daar gebruik ik Mail.app en iCal.app

Ik ben het een beetje beu om constant de mails en kalenders te exporteren, netwerkverbinding te maken, op andere computer te plakken, en dan te importeren (wat ook niet altijd even vlot gaat trouwens!).

Bestaat er geen proggie die synchronisatie makkelijk vanzelf doet als ik pc en mb op zelfde netwerk heb? Dat zou me immens veel tijd uitsparen.

Een andere optie is alle mail-accounts (6 POP3’s) in IMAP omzetten en alle kalenders op Googles Calender publiseren en zo telkens syncen… maar vind dit ook een omweg. Zou makkelijker zijn moest ik gewoon kunnen syncen tussen pc en mb rechtstreeks…

Bijdrager
    Faan

Hmmm,

nog wat verder gesurft en misschien iets leuks gevonden.
    http://bfish.xaedalus.net/?p=239

Blijkbaar zouden wijzigingen in Lightning rechtstreeks naar Google Calendre gaan en omgekeerd. Als dit nu nog zou gelinkt kunnen worden aan iCal, dan heb je ene zelfde principe als IMAP voor mails. Dan heb ik overal toegang tot m’n mails (alhoewel, 6 accounts apart bezoeken via webmail…) en kalenders, zowel op pc als mb als op openbare computer.

EDIT: ik kan in iCal abonneren op de prive XML van mijn Google Calender, maar dan is dat een alleen-lezen agenda. Enige manier om daar, net zoals in Lightning, een wederzijdse link van te maken?
    EDIT2: http://www.spanningsync.com/ gevonden, alleen vind ik nergens een serial :evil:

Bijdrager
    B-Mac
    ”Faan”

EDIT2: http://www.spanningsync.com/ gevonden, alleen vind ik nergens een serial :evil:

Tot ik deze opmerking van je las wilde ik je helpen… soms moet je gewoon niet zo knieperig doen en eens betalen als iets dat waard is. En dat is dit dus voor jou. Kortom… succes met het uitzoeken hiervan maar van mij krijg je geen antwoord en hoop dat anderen dat ook niet doen. Het gaat niet om een paar honderd euro… niet aanstellen en trekken die creditcard!

Bijdrager
    Faan

Ik las bij een review dit

. As Google Calendar lacks to-dos, Spanning Sync doesn’t sync them at all. Still, Spanning Sync should take to-dos with a due date from iCal and make them events in Google Calendar

Ik wil gerust betalen, maar dan moet het volledig naar mijn goesting zijn, wat het nu nog niet is.

PS ik heb geen creditcard…

Bijdrager
    spruit

ik gebruik spanningsync, met aangekochte licentie…zeer tevreden :wink:

Bijdrager
    Faan

En nog steeds dat probleem van die taken? Als ik die plugin gebruik voor Lightning worden alle taken omgezet naar een gebeurtenis (indien de taken een einddatum hebben tenminste). Maar volgens die review doet SpanningSync dat niet…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.