11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

SwitchresX definitief verwijderen

Laatst heb ik switchresx geinstalleerd maar hoe kom ik hier weer van af?? Ik heb hem uit de systeemvoorkeuren paneel gehaald, maar als ik rechtermuisknop doe en dan onder meer zie ik switchresx nog steeds staan. Dus het is nog ergens iets blijven hangen. als ik hem dan launch gebeurt er ook niets…

Bijdrager
    MouseMighty

1 permissies herstellen, 2 Mac OS X herinstalleren maar als je dat teveel moeite is kan je ook de voorkeuren van de applicatie weggooien.

Bijdrager
    Dorkiban

Wat een dikke onzin, je gaat toch niet iemand aanraden om OS X opnieuw te installeren om zoiets….. Permissies zal ook niet helpen. De zaken die je ziet met je rechter muisknop zijn items die in een bepaalde folder staan. Ik weet niet precies welke, maar dat item moet je verwijderen. Doe eens een spotlight search, maar wel in de systeem files.

Bijdrager
    DoubleD

Je zou eens kunnen kijken onder:

HD:Bibliotheek:Contextual Menu Items

of onder

HD:Gebruikers:User:Bibliotheek:Contextual Menu Items

Daar staan de plugins voor de rechtermuisklik van derden geïnstalleerd.

Bijdrager
    sypie

Systeem -> Bibliotheek -> PreferencePanes -> kijken wat daar nog tussenstaat van SwitchResX. (daar staan namelijk de voorkeurspanelen die in je systeemvoorkeuren staan.

Bijdrager
    MouseMighty

En niemand maar dan ook niemand die snapt dat mijn post een beetje sarcastische bedoeld was? je voorkeuren weggooien is nl ook precies wat ik aanraad. Ik dacht kom laat ik alvast alle onzin antwoorden geven die vast langs gaan komen hebben we dat ook alweer gehad.

Bijdrager
    N-Freak

Het programma opnieuw downloaden (de grote versie met extra’s). Zit een mooie uninstaller bij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een tip voor iedereen die iets met de hand wilt / moet un-installen:

Maak ergens een map aan (b.v.b in je bibliotheek), zet een alias daarvan op de desktop
    Plaats in deze map aliassen van de volgende mappen:
    Programma’s
    Hulp programma’s
    Preferences
    Preference panes
    Contextual menu items
    Application support
    ————————-
    Receipts
    Frameworks
    ————————-
    (De laatste twee heb je nodig als het programma met een installer pakket was geplaatst)
    Dat zijn zo’n beetje alle mappen waar restanten achter kunnen blijven van een programma (het zij in de globale, hetzij in de user bibliotheek)
    Let op dat de twee laatste mappen belangrijke bestanden bevatten, dus kies het goede om te wissen

Bijdrager
    MouseMighty

Ben het met voorgaande poster totaal niet eens. Het zal best kloppen maar juist dit soort resource mappen zijn niet voor niets “verstopt” in het systeem.Dit moet je vooral niet willen, zoveel aliassen van mappen die geheid verkeerd gaan natuurlijk. Veel te link zeker voor mensen die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn. Als je nou graag in je systeem wil poeren en troep wil uitproberen maak dan een andere account aan. Als die ver)&%(% is kan je die gewoon wissen en een nieuwe aanmaken. Niets aan de hand. OS X is geen tweaksysteem dat heeft Apple al voor je gedaan. Stap dan over op Ubuntu, Linux. Wil je dit echt? Hou dan je installatieschijven maar tevoorschijn!

Bijdrager
    Hengheng

Sinds je terug bent, zijn er weer eens pittige commentaren.
    Waar precies komt je kunde en sarcasme vandaan ?

Bijdrager
    MouseMighty

Sinds mijn registratie in 2002? Ik vanaf 10.0 met OS X werk, de andere voorgaande systemen ook weinig tot geen geheimen (voor mij) hebben? Iedereen mag zijn Mac verkloten als die dat wil maar ik wordt een beetje huiverig voor het geven van tips die daar bij helpen. Vaak zijn het switchers die het idee hebben dat ze in het systeem van de Mac net zoveel moeten/mogen/willen poeren als in het hun bekende vertrouwde Windows verhaal. Apple heeft dit systeem niet voor niets zo ontworpen, het is gebruikersvriendelijk, je hoeft geen “verstand” te hebben van het systeem. Lekker laten draaien.

Ik las ergens anders op een forum dat iemand (pas geswitched) graag bij het opstarten de Mac in “verbose mode” wilde hebben, zodat hij/zij kon zien wat er aan achtergrondprocessen plaats vind tijdens het opstarten. Deze persoon heeft echter geen wachtwoord ingesteld bij het beheerdersaccount maar gaat wel met sudo commando’s zitten poeren in de Terminal. Wat is dan wijsheid? Wil je iemand helpen zijn/haar Mac te verkloten of behoed je liever iemand voor het slopen van een systeem met de daarbijbehorende ellende van het kwijtraken van persoonlijke data?

Als iemand graag wil tweaken, maak dan een tweak account aan op je Mac, net zo makkelijk en net zo “veilig”. vergelijk dit topic maar eens met het “hoe kom ik in de /usr/private map” topic.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.