12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    McGates

switcher en dvd

ik ben heb sinds kort een oude g4 450 agp en wil nu graag dvd schijfjes,branden kopieren rippen,etc,etc,waar vindt ik de nodige uitleg en benodigde software,het liefst freeware
    had eerst een pentium 4 2,4 ghz en daar was alles makkelijk gratis te downloaden,

Bijdrager
    Larz

Hallo McGates,

Uit het verhaal kan ik niet halen of je een DVD-brander al hebt. Als je dat niet hebt dan moet je een externe brander aanschaffen. Software om mee te branden zit eigenlijk al standaard in MacOSX. Maar om schijfjes te rippen kun je het beste MacTheRipper gebruiken. Om bestanden te verkleinen DVD2OneX en om ze op DVD te zetten gewoon Finder of Toast.

Als je googled op die dingen, vind je ze zo en je kunt ze ook terugvinden op Versiontracker.com;)

Bijdrager
    DonJoe

Je kan toch gewoon even Nero (Nero burning ROM) downloaden? Dan kan je alles branden wat je maar wil. Ik vind Nero echt de ultieme brandprog. Maar om DVD’s 1:1 te kopiëren gebruik ik ook wel eens CloneDVD2. En Psx games brandde ik altijd met CloneCD.

Bijdrager
    MacAttack

Nero? Da’s voor windows! OSX heeft standaard al een brandprogramma in de finder, niks freeware en toestanden 8)

Bijdrager
    DonJoe
    ”MacAttack”

Nero? Da’s voor windows! OSX heeft standaard al een brandprogramma in de finder, niks freeware en toestanden 8)

Welke toestanden? Nero is shareware, en dus zeker niet gratis. En Nero is veel uitgebreider.

Bijdrager
    Turver

Ook zo uitgebreid dat het op OS X draait?

@McGates: kijk eens op DEZE PAGINA.

Bijdrager
    MacAttack
    ”DonJoe”
    ”MacAttack”

Welke toestanden?

Met toestanden bedoelde ik shareware :sealed:

Bijdrager
    vogel

Fok de finder en fok Nero. Dit hier is gratis en werkt perfect. En Nero? Daar is geen Mac versie van! Is ook niet nodig ook.

Bijdrager
    ccsmotu

bedankt voor de tips vogel en turver:)

Bijdrager
    DonJoe
    ”Turver”

Is osx ook zo uitgebreid dat Nero erop draait? Bij mijn weten zit mijn vader nog steeds te prutsen met een of ander lomp programma genaamd ‘toast’

Bijdrager
    vogel
    ”DonJoe”
    ”Turver”

Is osx ook zo uitgebreid dat Nero erop draait? Bij mijn weten zit mijn vader nog steeds te prutsen met een of ander lomp programma genaamd ‘toast'

Nee, de fabrikant die Nero op de markt zet is zo uitgebreid te werk gegaan, dat hij zijn programma niet naar OS X heeft geport. Laat je pa maa eens zoeken naar DiscBlaze. Werkt op mijn iBookje een stuk lekkerder dan Toast op m’n vorige Mac.

Bijdrager
    remcodb2

Ik heb nooit problemen met toast eerlijk gezegd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.