6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

Switcher begint met Video

na een maand iMac in huis te hebben en langzaam het werken met OS X onder de knie te krijgen met veel dank aan deze help forum ,zonder deze forum was ik toch wel een beetje duizelig geworden, mijn speciale dank gaat uit naar Mr.Unsound .

Nu begin ik aan de volgende ronde en wel Video laden ,verwerkn etc etc., ik heb daarom deze forums
    heel goed door gekeken ,maar het duizelt mij wel heel erg.Daarom mijn eerste vraag:
    Ik woon op Aruba , iMac in USA gekocht , regio code is 1.
    Als ik nu een Nederlande DVD plaats komt het volgende tevoorschijn:
    Regicode komt niet overeen,
    huidige instelling speler is Regio code 1
    U kunt regiocode nog slechts 4 keer veranderen ,Als ik VLC gebruik kan ik normaal kijken.

Ik heb ook Mac de Ripper klaar staan ,alleen begrijp ik niet wat ik precies moet doen ,klink misschien heel dom ,helaas.
    Kan iemand mij op weg helpen??

Moderator
    unSOUND

De DVD player controleerd de regiocode van je DVD drive. Als je enkel de DVD wilt rippen en regiovrij maken kun je het beste eerst OS X instelen om DVD’s voortaan te negeren.

Ga naar de systeemvoorkeuren, tabblad CD’s en DVD’s. Stel daar alles in op “negeer”.

Vervolgens gooi je de DVD er weer in, deze zou dan zonder verdere melding op je bureaublad moeten verschijnen. Vervolgens zou je Mac the Ripper moeten kunnen starten zonder verdere meldingen.

( en dank je wel 8) )

Bijdrager
    aruba

Mr.Unsound ,het werkt ,ik heb nog 1 vraag:

Vorige maand was ik in Noord Korea ,er werd een Video tape gemaakt door lokale regerings Video maker ,als ik deze Video (VCD )plaats ,gebeurt er niets met Mac de Ripper.

Wat moet ik doen om deze Video op mijn Ipod te krijgen ,ik heb intussen Roxio Toaster aaangeschaft

Moderator
    unSOUND

VCD’s gebruiken een andere manier van opslag dan een DVD. Waarschijnlijk staat er op die CD een eental mappen met bestanden, één bestand zal vrij groot zijn… dat is het videobestand. Sleep dat bestand naar je harde schijf, en hernoem de extensie naar .mpg. ( waarschijnlijk is het nu .dat )

Dat bestand kun je vervolgens met software als iSquint omzetten naar een formaat voor je iPod.

Bijdrager
    Oppie

Holy Mac! Wat doet een Arubaan in Noord-Korea??

Bijdrager
    aruba

Ik ben GEEN Arubaan, geboren in Rotterdam,woon 16 jaar op Aruba en reis graag ,reizen in het meest gesloten land ter wereld Noord Korea is een bijzonder ervaring,met 2 bewakers en 1 chauffeur
    zonder Mobiel, geen internet ,geen computer gezien,bijna geen auto,s .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.