24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    sakrjvv

Switchen van Wintel naar iMac G5 of Imac Intel Duo????

Ik, redelijk tevreden XP gebruiker, ben na het zien van de iMac erg enthousiast geworden om een overstap te maken naar OSX. Na een bezoek aan een Apple winkel erg teleurgesteld in de informatie welke ik daar kreeg omtrent iMac Intel en de comptabiliteit van G5 programma’s die draaien m.b.v. Roseta onder de Intel processor. Eerlijk gezegt hierover werd niets verteld.

Ik zou graag overstappen naar OSX, (heb mijn Wintel laptop al verkocht), maar zou graag een goede tip krijgen m.b.t. tot de vraag wat is nu de juiste machine G5 of Intel??

Alvast bedankt voor de responses

Richard

Bijdrager
    Bezierman

Wat wil je gaan doen met je iMac?

Bijdrager
    Milottegirl

Als we dat weten kunnen we je wel advieseren, maar dat kunnen we nu niet.

Bijdrager
    sakrjvv

Symplistisch gezegt alles wat ik ook op een Wintel machine kan!

nee vooral Photoshoppen, Macromedia studio en klein beetje Videobewerken.
    Tevens natuurlijk draadloos internetten.
    Geen spelletjes dus (heb ik PS2 en PSP voor!

Wat ik begreep is Roseta voor Photoshoppen, Macromedia studio een erggg vertragende factor
    ik kan nergens een datum vinden waarop b.v. Adobe denkt klaar te zijn met de Intle versies van hun producten.

Bijdrager
    MacBeer

Even over Rosetta:

De Adobe Creative Suite en de Pro-Apps van Apple zijn nog niet Intel-native en dus draaien ze onder Rosetta. De snelheid van deze programma’s onder Rosetta is even slikken. Ik meen dat ze onder het niveau van een G5 processor draaien… maar ik de praktijk heb ik dit nog niet zelf kunnen ondervinden.
    Als je graag stoeit in dit soort programma’s dan is het verlies van snelheid niet zo erg. Maar als je beroepsmatig met deze software werkt en inmiddels gewend bent aan de snelheid op een stevige PC dan is het even slikken.
    Maar goed, die software komt zeer zeker native naar de Intels. Er gaan geruchten dat Adobe zelfs met een downloadbare update voor CS2 komt. Maar nogmaals, dat zijn geruchten.

Verder denk ik dat je gewoon voor een Intel-Mac moet gaan. Niets ten nadele van de G5 based machines die zeker goed meekunnen, maar als je een nieuwe Mac koopt dan zou ik altijd het nieuwste en beste materiaal kopen dat binnen je bufget valt.
    Oja…. koop MINIMAAL 1 Gig aan RAM erbij. OSX staat of valt bij genoeg RAM.

Bijdrager
    sakrjvv

Thanks, mijn Photoshop draaide op mijn Wintel laptop P4 2,44 Ghz 512 MB XP-pro, tijdens bewerken van digitale foto’s merkte ik ook dat het niet zo snel ging allemaal, dit was ook het punt om na te gaan denken over haredware vervanging.

Uit jou woorden maak ik een beetje op dat voor huis tuin en keuken gebruik b.v. Photoshop CS2 nog wel redelijk draait en ik niet b.v. tijdens het roteren van een foto tussentijds koffie kan gaan zetten??

Voel me al een beetje thuis!!!

Bijdrager
    ifeelfine

Het zal geen uren duren, maar reken ongeveer op de snelheid van een PowerBook G4 van twee jaar oud bij het bewerken. Duurt langer dan normaal dus. Maar goed, als ik op mijn twee jaar oude iBook G4 met 1GHz lekker kan huis-tuin-en-keuken photoshoppen (CS2), dan kan jij dat zeker op een Intel iMac.

Inactief
    Anoniem

Adobe komt pas op zijn vroegst in april 2007 uit met Univeral Binairies voor de Mac. M.a.w. alle Adobe pakketten zullen pas native draaien op de Intel Macs vanaf april 2007.

Hmmmmm, de geruchten gaan dat ze nu eind 2006 met updates komen…

Als je dus nu een Mac gaat kopen zou ik gewoon nog voor een G5 gaan. Als je nog even kunt wachten tot in ieder geval augustus 2006 (na de WWDC 2006) wanneer hoogstwaarschijnljk revisie B uitkomt van de iMac Intel en wellicht ook al PowerMacs dan wordt het weer een ander vehaal.

Samengevat: Ga altijd voor een bewezen concept en niet iets wat nog zo nieuw is.

Moderator
    unSOUND

Beide machines zijn gewoon goede machines die nog jaren mee kunnen. Je zult dus met geen van beide een miskoop maken.

MAAR: De iMac G5 is iets ouder, en heeft 2 voordelen, namelijk dat hij fors goedkoper is, en dat alle huidige software er zonder emulatie op draait… en dus soepeler. De Intel iMac is het nieuwste van het nieuwste, en dat is ook gelijk de oorzaak van zijn nadeel op dit moment, hij is duurder, en ook nog niet alle software is er voor geschikt gemaakt… daar moet je dus nog op wachten, en de nieuwere software zal ook duurder zijn…

Het is kiezen… een goedkopere Mac die nu al goed werkt, of een duurdere Mac die nu nog langzamer is, maar over een jaar sneller zal zijn…

Bijdrager
    sakrjvv

Ik denk dat ik maar voor de G5 ga kan die volgend jaar altijd weer verkopen of inruilen!

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE INPUT!

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan, en laat het weten als je wat gekocht hebt !

Bijdrager
    sakrjvv

Heb net een G5 achteruit laten zetten en 1gb ram erbij besteld dus de deal is rond thks

Moderator
    unSOUND

Kijk, DAT is nou knopen door hakken… niks 3 maanden twijfelen, wikken, wegen, maar gewoon doen. Mijn applaus, en heel veel plezier met je G5 gewenst.

Bijdrager
    sakrjvv

Tis toch de Intel geworden, opgehaald aangesloten wat blijkt twee dode pixels gr &(_&_&#&%”$%%$&$”&%$ )'(#)(‘)(‘(#’)(”

Nu tweede aan het aansluiten hoop dat deze goed is

Bijdrager
    Cars

Dat is balen! Nu geen problemen? Bevalt ‘ie?

Bijdrager
    ijsbanaan

Waarom is het dan toch de intel imac geworden als ik vragen mac, en zoals bij elke digitaal apparaat is er altijd kans op een productiefoutje dus dat is bij apple niet anders wel jammer dat dit gebeurd bij je eerste mac. Veel plezier ermee[/quote]

Bijdrager
    sakrjvv

Hij is super tot nu toe alleeen limewire werkt niet

Dreamweaver, FLash, Microsoft Office allemaal perfect, mooi beeld erg mooi geluid ben zo blij als een kind met een lekkere lolly

Thks Allemaal

Moderator
    unSOUND

LimeWire is ook Java zooi, werk super traag…

Probeer eens Acqlite, die verbind met hetzelfde netwerk, maar is freeware, en veel sneller.

http://www.macupdate.com/info.php/id/12747

Bijdrager
    sakrjvv

Thks inderdaad zelfde zoekresultaten als Limewire.

Kheb voor nu nog twee vraagjes:

1. Hoe kan ik een permanente mapping maken naar een windows gedeelde schijf??
    2. Ik heb MSN draaien welke bij Microsoft Office 2004 zit, als ik deze start wil ie een update
    uitvoeren maar er gebeurt verder weinig. Als ik de nieuwste versie download bij microsoft dan
    krijg ik als ik deze start een icoontje op mijn bureaublad welke ik via de prullebak kan uitwerpen.
    DIt snap ik nioet helemaal.

Verder ik ben erg blij alllllleen maar psoitief, alleen al het Mac keyboard wat typt die fijn zeg hihihi

Bijdrager
    Rik H.

Hallo unSound, ik heb net Acqlite gedownload. Maar ik snap er geen bal van. :D Ik kan geen zoekopdrachten invoeren en kan ook niet in het menu vinden hoe ik dit wel moet doen.
    Ik werk tot nu toe met Limewire en dat is een stuk sneller dan Shareaza wat ik gewend was toen ik nog op mijn Windows PC aan het martelen was.
    Ik weet dus niet wat ik onder snel moet verstaan met dit soort programma’s (max. downloadsnelheid=90kbs)

Verder wil sakrjvv veel plezier wensen met zijn iMac, ik werk er nu ruim drie weken mee en ik heb er nu al spijt van dat ik niet veeel eerder overgestapt ben naar een Apple!

Bijdrager
    sakrjvv

Unsound, Acqlite werkt perfect super thks voor de tip.

Thks ook jij Rik ik heb er echt heeeeel veel lol in.
    Alleen MSN vanuit Office (enelse versie) nog proberen te verwijderen en nederlandse versie aan de praat zien te krijgen zonder dat extra icoon op mijn bureau blad en dan ben ik op een synchronisatie van mappen tussem mijn imac en windows MCE machine en dan ben ik voorlopig helemaal up en running

Bijdrager
    sakrjvv

MSN werkt ook inmiddels! Alleen geen Webcam ondersteuning zoals in de windows versie das wel jammer.

Bijdrager
    Rini

mercury messenger of Amsn hebben webcam support.
    Dus dat zou je eens kunnen proberen.

Bijdrager
    Rik H.
    ”(R)ikzelf”

Hallo unSound, ik heb net Acqlite gedownload. Maar ik snap er geen bal van. Ik kan geen zoekopdrachten invoeren en kan ook niet in het menu vinden hoe ik dit wel moet doen.

Ik heb Acqlite nogmaals gedownload en nog eens geprobeerd. Bovenstaande ligt aan mij en niet aan Acqlite, iets verder gekeken dan de bekende neus lang is en het werkt nu pirma. :kleenex:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.