10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

switchen van TabbarController

Ik ben bezig met een app welke na het kiezen van een tabbar onderdeel, i.d.g een Dashboard view, een andere eigen tabbar moet laten zien met zijn eigen iconen en views verwijzingen.

Heb een v.b. gemaakt en het gaat om de verbinding in de rode cirkel.

Is dit mogelijk via storyboard? Kan er niets over vinden via het web, wel genoeg over toevoegen van tab’s, maar niets over vervangen van een Tabbar of het openen van een tabbar( controller) via StoryBoardSwitching TabBarController

Alvast bedankt voor verwijzingen, verhelderingen en verklaringen.

Oplossingen zijn ook welkom.

LA

Bijdrager
    koen

De UITabBarController is een UIViewController dus die laat je op de gebruikelijke manier zien, bijvoorbeeld via een segue of een IBAction. Alleen zie ik die niet in je Storyboard. Hoe navigeert de gebruiker van de dashboard naar de UITabBarController?

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt voor je reactie. Wat jij dus vraagt is dus mijn vraag.

Ik wil dat de 1e level tabbar switched naar een andere tabbar ( 2e level – DashBoard ) als er op de 1e level tabbar het dashboard icoon getapt wordt.

Zoals je ziet in de rode cirkel is er maar 1 tabbar element, ondanks dat er twee views gekoppeld zijn aan de 2e level TabbarController. In de afbeelding boven zie je dat als er nog geen koppeling aanwezig is dat er wel twee tabbar elementen aanwezig zijn.

Gebruik van een IBAction, ik neem aan dat je een soort user actie wilt uitvoeren, is niet de bedoeling. Moet automatisch gebeuren.

Zou dan eerder bij de DashBoardView in viewWillAppear een 2e level TabbarController laten openen, als dat mogelijk is. Of hoe kan ik van Tabbar 1e level  het DashBoard Tabbar Item een nieuwe Tabbar(Controller) laten openen? 

In storyboard is het weer makkelijk om de terug navigatie knop te hebben en die wil ik graag gebruiken.

Enige suggesties?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door  lord anubis.

Bijdrager
    lord anubis

Het lijkt erop dat er geen sub hiërarchie kan bestaan in een tabbarcontroller. Je blijft altijd eerste zien.

Wel kunnen er parallel TabBarControllers bestaan.

Ik houd het dus maar bij code die de bestaande leeg haalt en opnieuw vult afhankelijk van de View die gepresenteerd gaat worden. Hoopte een storyboard alternatief te vinden. Moet alleen tijd vrijmaken om de code eens over te zetten naar swift.

Bijdrager
    koen

Je zou ook een segmented control in je headerBar kunnen zetten om te switchen tussen views.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  koen.

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>koen op 24 november 2018 om 21:51</p>
    Je zou ook een segmented control in je headerBar kunnen zetten om te switchen tussen views.

Nu eigenlijk eventjes aan het experimenteren met een tabbar die zweeft net boven de onderkant in een stackview met de content view erboven. App is toch alleen voor iPad’s.

Bijdrager
    koen

Zolang de navigatie maar duidelijk is voor de gebruiker. Twee tabbars onderaan (als ik je goed begrijp) lijkt me verwarrend.

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt voor de tip, maarre wie heeft het over twee tabbars tegelijk laten zien?

Ik wil dat de tabbar vervangen kan worden door een andere versie.

Bijdrager
    koen

Ah, dan heb ik niet goed gelezen. Misschien kun je alleen de tabBarItems vervangen?

Bijdrager
    lord anubis

Ja klopt, dat deed ik in code, maar was in Obj-C. Hoopte op een full StoryBoard oplossing, maar ja. Swift it is. En een eigen Toolbar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.