8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

Switchen van provider: te gemakkelijk?

Het is ook nooit goed :-).

Vaak hoor je dat als klanten van provider wisselen, er een stortvloed van problemen aan vooraf gaat voordat de nieuwe verbinding echt goed werkt.

Ik ben onlangs overgestapt van UPC naar KPN en ik was van te voren best huiverig of alles wel goed zou gaan.

Gisteren mijn Experia Box aangesloten en wat blijkt: binnen een paar minuten was ik online!!!

Ik heb een Powerbook G4 en via het icoontje rechts boven (het icoon dat de signaalsterkte aangeeft) heb ik de Experia box opgezocht, password ingevoerd en ik kon beginnen. Het ging me eigenlijk te gemakkelijk.

Zie ik niets over het hoofd? Moet ik niet ergens gegevens aanpassen, bijvoorbeeld in mijn internetconfiguratie? Of is de manier waarop ik het gedaan heb voldoende?

Ik hoor het wel. Alvast bedankt.

Gr,
    Arni

Bijdrager
    The JM

Wij hebben ook KPN en dat gaat inderdaad gemakkelijk. Het enige wat ik veranderd heb is de encryptie van het wachtwoord. Standaard staat die op wep128, en ik heb ‘m op WPA2-PSK gezet.

Bijdrager
    unclesaint

Oh oke!

En ik neem aan dat alles nog gewoon goed gaat, toch?

Maar waar komen al die spookverhalen dan vandaan? Of hebben we gewoon mazzel gehad?

Bijdrager
    The JM

Ja hoor, alles gaat nog altijd prima. Eigenlijk nog nooit echt problemen gehad. We hebben toch al heel erg lang KPN (InternetPlusBellen), al vanaf maart 2006.

Bijdrager
    jabesse

Je gaat van kabel (UPC) naar adsl (KPN)? Omdat je niet over hetzelfde medium gaat, vallen een hoop ‘standaard’ overstapproblemen weg. In principe zou je ze allebei naast elkaar kunnen gebruiken!
    Bij een ADSL-ADSL overstap heb je meer kans op problemen (van de providers): wordt je nieuwe abonnement opgeleverd op dezelfde dag als je oude wordt afgesloten, etc.

Hooguit moet je nog in je mailprogramma je uitgaande SMTP-server opnieuw instellen, naar die van je nieuwe provider. (Als je die van je oude provider gebruikte.)

Bijdrager
    unclesaint
    ”ja_besse”

Je gaat van kabel (UPC) naar adsl (KPN)? Omdat je niet over hetzelfde medium gaat, vallen een hoop ‘standaard’ overstapproblemen weg. In principe zou je ze allebei naast elkaar kunnen gebruiken!
    Bij een ADSL-ADSL overstap heb je meer kans op problemen (van de providers): wordt je nieuwe abonnement opgeleverd op dezelfde dag als je oude wordt afgesloten, etc.

Hooguit moet je nog in je mailprogramma je uitgaande SMTP-server opnieuw instellen, naar die van je nieuwe provider. (Als je die van je oude provider gebruikte.)

Ach vandaar…

ik ga inderdaad van kabel naar adsl en ze lopen nu ook nog even naast elkaar. Ik heb expres een soort overlapping aangehouden in geval van problemen. Maar dat blijkt dus nu helemaal niet nodig. Emailinstellingen moet ik inderdaad nog wijzigen, maar dat is gelukkig geen probleem.

Tnx.

Bijdrager
    unclesaint
    ”The

Ja hoor, alles gaat nog altijd prima. Eigenlijk nog nooit echt problemen gehad. We hebben toch al heel erg lang KPN (InternetPlusBellen), al vanaf maart 2006.

Mooi zo!!!!

Trouwens, weet jij waar je mail aliassen kunt aanmaken?

Gr,
    Arni

Bijdrager
    The JM
    ”unclesaint”
    ”The

Mooi zo!!!!

Trouwens, weet jij waar je mail aliassen kunt aanmaken?

Gr,
    Arni

Bij mijn KPN op http://www.kpn.com/ (rechts inloggen).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.