8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Meerberghs

switchen tussen windows en snow leopard

Vanmiddag heb ik windows xp op mijn macbook pro geinstalleerd. Ik zou nu graag naar het mac besturingssysteem overschakelen, maar telkens als de computer opstart doet hij dit automatisch in windows.

Hoe stop ik dit? Het antwoord staat ongetwijfeld al ergens anders op dit forum maar ik heb het niet meteen gevonden.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Met ‘option’ (op je toetsenbord) ingedrukt starten, je Mac HD kiezen, en op enter drukken.
    Als je dan altijd Mac OS X wil starten ga je in OS X naar Systeemvoorkeuren, Opstartschijf en dan klik je op je Mac HD.

Bijdrager
    Maverick9898

Systeemvoorkeuren—->Opstartschijf—–> Macintosh HD:).
    Jeeh klaar:D:P.

Bijdrager
    pjc90

Oftewel Alt ingedrukt houden bij het opstarten…

Bijdrager
    Maverick9898
    pjc90 op 20 september 2010

Oftewel Alt ingedrukt houden bij het opstarten…

Nee, hij wil het standaard. Dus als je zeg maar 9/10 keer OSX gebruikt wil je niet dat je elke keer op de Alt toets ingedrukt moet houden om te switchen.

Bijdrager
    Oppie
    Meerberghs op 20 september 2010

Hoe stop ik dit? Het antwoord staat ongetwijfeld al ergens anders op dit forum maar ik heb het niet meteen gevonden.

Het staat in ieder geval zeker in de Boot Camp install guide, die je voor de installatie wordt aangeraden door te nemen.
    Maar ik geef toe: voor meer mensen is het een brug te ver.

Hier de tekst:

Starting Up Using Mac OS X or Windows
    After you’ve installed Windows and the Boot Camp drivers, you can start using Windows on your Mac. Boot Camp makes it easy to start up your computer using either Mac OS X or Windows. You can set the default operating system for your computer using Startup Disk preferences (Mac OS X) or the Boot Camp control panel (Windows). You can also select an operating system as your computer is starting up.

Setting the Default Operating System
    You can use the Startup Disk pane of System Preferences in Mac OS X to set the default operating system for starting up your computer. Boot Camp also installs a Boot Camp control panel that lets you set the default operating system when you’re using Windows.

Bijdrager
    chatsmit

een troost: eigenwijze mensen leren beter

Bijdrager
    Dick de Roos

Eigenwijs is wat anders dan gemakzuchtig.:neutral:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.