25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    Salsoulman

Switchen tussen vensters werkt niet meer

Tot voor kort lukte het me nog om te switchen tussen open vensters van bijvoorbeeld Google Chrome of tussen verschillende Finder-vensters. Echter nu niet meer (!). Ik gebruikte daar uiteraard altijd de toetscombi  cmd ⌘ + `    voor (“focus op volgend venster” wordt t genoemd bij de toetscombi’s voor het toetsenbord). Weet iemand hier een oplossing voor  ? Ik draai High Sierra.

Bijdrager
    tarun

Tussen verschillende programma’s zoals Finder en Chrome switch je met cmd-tab. Cmd-~ is voor het wisselen van vensters binnen 1 programma.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daar heeft hij het ook over: schakelen tussen vensters van hetzelfde programma:

<p class=”cite”>Salsoulman op 2 maart 2018 om 00:29</p>
    tussen open vensters van bijvoorbeeld Google Chrome of tussen verschillende Finder-vensters

Salsoulman, heb je al geprobeerd om uit te loggen en weer in, of de computer opnieuw op te starten?

Bijdrager
    stel maar

ctrl + tab is toch hetzelfde? werkt die wel?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ctrl+Tab doet standaard niks onder macOS — of in elk geval werkt het niet om tussen vensters te schakelen.

Moderator
    Night

Staat hij wel tussen (of niet geactiveerd) in het keyboard shortcut lijstje?

Bijdrager
    GoeieDag

Opnieuw opgestart? Ander gebruiker op de Mac geprobeerd? Doet ie niet in alle programma’s, of alleen Chrome? etc.

Heb je een handige instelling gedaan laatstelijk, of een handig progje geïnstalleerd?

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>stel maar op 2 maart 2018 om 10:52</p>
    ctrl + tab is toch hetzelfde? werkt die wel?

Die werkt wel ja

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>Night op 2 maart 2018 om 19:09</p>
    Staat hij wel tussen (of niet geactiveerd) in het keyboard shortcut lijstje?

Hij staat wel geactiveerd in het lijstje

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>GoeieDag op 2 maart 2018 om 20:54</p>
    Opnieuw opgestart? Ander gebruiker op de Mac geprobeerd? Doet ie niet in alle programma’s, of alleen Chrome? etc.

Heb je een handige instelling gedaan laatstelijk, of een handig progje geïnstalleerd?

ja meerdere keren opnieuw opgestart, hij doet het niet in alle programma’s, ik heb alleen Key Karabiner geinstalleerd maar alleen een kleine wijziging aangebracht die niets te maken heeft met genoemde toetscombinatie..

Bijdrager
    Salsoulman

Heel vreemd is het dat bij geopende Finder-vensters ik wel kan switchen tussen die vensters  maar dan alleen via de menubalk “Venster” en dan elke keer klik op “Blader door vensters” , maar de toestcombi hiervoor werkt dus niet (!!!) Zeer irritant!!

Bijdrager
    Salsoulman

Als ik als gastgebruiker inlog bestaat het probleem totaal niet (!!)

Bijdrager
    GoeieDag

Dus? Wat heb je op de Mac gedaan tussen het moment dat het nog wel werkte, en je bemerkte dat het niet meer werkte?

Een beetje meer info is trouwens wel netjes; bv welke Mac met welk OS?

Moderator
    Night

Key Karabine is een keyboard customizer/remapper. En ineens werken toetscombinaties niet meer. Gôh….

Wellicht zou je eens kunnen testen (herinstalleren kan altijd weer) of je probleem is opgelost als je alles van Key van je systeem verwijderd?

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad! Ik had die reactie van TS een eindje hierboven stom genoeg gemist. Hoe duidelijk kan het zijn! 1+1 is nog steeds 2!

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>GoeieDag op 3 maart 2018 om 09:02</p>
    Dus? Wat heb je op de Mac gedaan tussen het moment dat het nog wel werkte, en je bemerkte dat het niet meer werkte?

Een beetje meer info is trouwens wel netjes; bv welke Mac met welk OS?

Een beetje meer info wel netjes? Je kunt dat ook gewoon vragen hoor ipv dat te verwijten. Als je goed gelezen hebt High Sierra, MacOs 10.13.3

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>Night op 3 maart 2018 om 19:01</p>
    Key Karabine is een keyboard customizer/remapper. En ineens werken toetscombinaties niet meer. Gôh….

Wellicht zou je eens kunnen testen (herinstalleren kan altijd weer) of je probleem is opgelost als je alles van Key van je systeem verwijderd?

Ik zal t eens proberen

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>Salsoulman op 4 maart 2018 om 00:01</p>

<p class=”cite”>Night op 3 maart 2018 om 19:01</p>

Ik zal t eens proberen

Hmm, dit blijkt inderdaad t probleem!! En nu? Is Key Karabiner ongeschikt voor High Sierra?

Moderator
    Night

High Sierra compatibiliteit wordt wel vermeld op hun website. Heb je wel de laatste versie (11.6.0)? Indien dat het geval is heb je waarschijnlijk een bug ontdekt.

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>Night op 4 maart 2018 om 01:30</p>
    High Sierra compatibiliteit wordt wel vermeld op hun website. Heb je wel de laatste versie (11.6.0)? Indien dat het geval is heb je waarschijnlijk een bug ontdekt.

Ja had de laatste versie….Is dan waarschijnlijk een bug. Ik heb het gemeld bij hun.

Vraag: zijn er meer mensen hier die Karabiner gebruiken, maar dit probleem niet hebben?

Moderator
    Night

Laat me je eerst een vraag stellen: waarvoor gebruik je Karabiner eigenlijk?

Bijdrager
    Rnbnoud

<p class=”cite”>Night op 4 maart 2018 om 13:17</p>
    Laat me je eerst een vraag stellen: waarvoor gebruik je Karabiner eigenlijk?

Eigenlijk gebruik ik Karabiner al jaren voor 1 functie: om 1 toets te hebben voor Forward Delete. Normaal gesproken gebruik je dan de omslachtige combi “fn Backspace”. Met Karabiner kon ik daar 1 toets van maken.

Moderator
    Night

Dat kun je toch ook in Apple’s eigen Keyboard shortcuts naar services in combinatie met een simpel keyboard macro, gemaakt in Automator?

Misschien even ietsje werk, maar daarna probleemloos te gebruiken.

Ik las in ieder geval in reviews dat Karabine in Sierra en High Sierra tot onverwachte resultaten kan leiden.

Bijdrager
    Rnbnoud

<p class=”cite”>Night op 4 maart 2018 om 20:46</p>
    Dat kun je toch ook in Apple’s eigen Keyboard shortcuts naar services in combinatie met een simpel keyboard macro, gemaakt in Automator?

Misschien even ietsje werk, maar daarna probleemloos te gebruiken.

Ik las in ieder geval in reviews dat Karabine in Sierra en High Sierra tot onverwachte resultaten kan leiden.

Ik heb geen verstand van Automator. Ik heb wel even ernaar gekeken, maar Ik weet niet hoe ik dat daar voor elkaar moet krijgen. Jij wel?

Moderator
    Night

Daarvoor zijn er vast wel tips en tricks te vinden op het internet. Ik probeer je alleen maar op de mogelijkheden/alternatieven te wijzen.
    Wist je trouwens dat ⌃D (ctrl-D) óók werkt als forward delete? Misschien als je die shortcut mapt in Karabiner, je niet tegen de betreffende bug aanloopt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.