11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Switchen tussen stereo en interne speakers. Lastig!

Stel jullie voor: een iMac waarop een stereo is aangesloten via de hoofdtelefoonuitgang. Soms wil de gebruiker dat het geluid niet uit de stereo komt, maar uit de interne speakers. Hij moet dan de stekker van de stereo er uit trekken. Soms wil hij via zijn koptelefoon luisteren. Dan moet hij de stekker van de koptelefoon er in steken (en die van de stereo er uit trekken).
    Hij is kortom de hele tijd met stekkertjes in de weer.
    Kan dat niet simpeler?

Je zou de stekker van de stereo aan kunnen sluiten op een USB-ingang via bijvoorbeeld een iMic. Je kunt dan wel switchen tussen de stereo en de interne speakers/koptelefoon. Het nadeel is dan dat je de volumeknop op het toetsenbord niet meer kunt gebruiken.

Ja, met een Airport Express kun je ook switchen tussen de stereo en de interne speakers/hoofdtelefoon. Maar Airport Express is draadloos. Niet iedereen wil dat.

Bijdrager
    Vassilli

Ik heb deze:

Dan kan je gewoon je versterker daarop aansluiten en dan de mixer naar de usb ingang.
    Zo doe ik het.
    Als ik via de interne speakers wil luisteren (wat ik nooit doe)
    Zet ik ‘m gewoon uit.

Bijdrager
    MacBooky

of je sluit je koptelefoon aan via de stereo … scheelt weer zo’n intens vermoeiende handeling:oops: :sealed:

Bijdrager
    prullenbak

Je wilt niet met stekkertjes in de weer, En dan draag je zelf de oplossing aan (airport express) maar die is draadloos, en “niet iedereen wil dat” …Ja hallo, wat wil je eigenlijk wel? T is kiezen of delen.

Bijdrager
    shakey

Ik wil mijn stereo aangesloten houden met een stekker. Maar ik wil niet steeds stekkertjes hoeven te verwisselen.

Bijdrager
    Japsuh

Dat is niet mogelijk. De switch is hardwarematig. Ik ben er ook een tijd naar op zoek geweest.

Lid
    Pepperonie

Ook al snap ik niet precies wat je wilt, of ik snap het wel maar zie het probleem niet.
    Maar je zou zo’n ding kunnen overwegen:
    http://www.feedback.nl/?b=UCA222&a=178

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Japsuh”

Dat is niet mogelijk. De switch is hardwarematig. Ik ben er ook een tijd naar op zoek geweest.

Mag ik jullie voorstellen aan de audio switch? Sluit het kastje aan op je Mac en de stereo / koptelefoon / whatever op het kastje. Met een druk op de knop wissel je nu van apparaat.

Als het met SCART / HDMI / VGA / USB / ENZENZENZ kan, dan kan het ook met een stereo koptelefoondraadje.:)

Goed, het enige dat je er niet mee kan schakelen zijn de interne speakers, maar me dunkt dat er weinig op tegen is om een setje speakers bij de Mac neer te zetten. Die geven ongetwijfeld ook een beter geluid dan de interne speakertjes.

Bijdrager
    Japsuh

Ik heb je link bekeken, maar kan nergens software vinden dat hetgene doet wat ik wil. Dat is niet de oplossing die ik zocht, dus ik heb wel gewoon goed gezocht. Het ging erom dat je kon schakelen tussen de interne speakers en de output van de iMac. Dat kan niet.

Bijdrager
    shakey

@ cailin coilleach: Je hebt gelijk: de interne speakers van de iMac stellen niks voor. Dat was wat anders met het bolletje (die heb ik nog in gebruik), het geluid van de bijgeleverde bolletjes-speakers was uitstekend.

Dus ik geloof dat die Audio Switch een goede oplossing is voor mijn probleem.

Als ik zo’n ding verbindt met mijn iMac, dan kan ik dus daarop aansluiten mijn stereo, mijn koptelefoon en een setje speakertjes voor bij de iMac? En dan kan ik dus handmatig switchen tussen die drie?
    Is er een audioswitch die je mij kunt aanraden? En hoe sluit je hem aan? Via de audiouitgang van de iMac? Of de USB-uitgang?

Geblokkeerd
    Anoniem

De meesten die ik ken zouden gewoon via de audio uitgang werken en je drukt inderdaad op een knopje om te schakelen.

Veel van die dingen zeggen dat ze 1 uitgang hebben en N ingangen, maar bij mijn weten moet dat ook de andere kant op werken. Het kastje versterkt immers niets en haalt geen andere grappen uit: het verbind alleen draadjes X en Y.

Ik kan je er geen aanraden omdat ik er zelf geen gebruikt heb in het verleden. Sorry.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.